In definitia Acordului de mediu asa cum rezulta din Hotararea de Guvern nr. 445/2009 si este prezentata si pe site-ul ANPM se mentioneaza ca este un act administrativ pe care doar autoritatea competenta in ale carei atributii intra protectia mediului il poate acorda. Prin Acordul de mediu se stabilesc conditii si in unele cazuri, masuri pentru protectia mediului care, la momentul realizarii unui proiect trebuie sa fie respectate.
Pentru a se aduce o clarificare asupra tipurilor de proiecte pentru care in mod obligatoriu trebuie sa sa obtina Acord de mediu, in HG nr 445/2009 se apreciaza ca proiectul reprezinta "executarea lucrarilor de constructii sau a altor instalatii ori lucrari, alte interventii asupra cadrului natural si peisajului, inclusiv cele care implica exploatarea resurselor minerale".
Prin impunerea obligativitatii obtinerii Acordului de Mediu, la momentul dezvoltarii unui proiect public sau privat, Romania se aliniaza normelor UE, stabilite prin Directiva 2014/52/UE.
Companiile private sau publice carora le este necesar un Acord de mediu pot initia prin proprii angajati demersurile pentru a-l obtine sau pot apela la companii care ofera si servicii de obtinere a unor astfel de acte de reglementare, precum firma de aici.
In Acordul de mediu sunt incluse cerinte necesare specifice care au ca scop ca in perioada executarii proiectului si ulterior acesteia sa se asigure un grad ridicat de protectie a mediului.
Acordul de mediu se poate revizui si actualiza prin crearea unei anexe in care se inscriu anumite mentiuni sau prin modificarea continutului existent anterior. Revizuirea acestui document implica achitarea unei taxe de 500 lei.
Costuri pentru obtinerea unui Acord de mediu
Tariful pentru obtinerea Acordului de mediu se achita in contul APM de pe raza teritoriala a sediului firmei care doreste sa il obtina. Desi tariful poate ajunge la 3500 lei, numeroase companii achita doar 500 de lei – pentru etapa de evaluare 100 de lei, respectiv 400 de lei pentru etapa de incadrare a proiectului.
Contabilizarea cheltuielilor cu protectia mediului inconjurator
Astfel de cheltuieli includ taxele de mediu si certificatele CO2. In contabilitate, pentru o buna gestiune a cheltuielilor care se fac cu protectia mediului inconjurator trebuie sa se aiba in vedere urmatoarele aspecte:
-
Inregistrarile contabile trebuie sa fie realizate in baza unor documente legale, conforme operatiunilor efectuate;
-
Verificarea autenticitatii documentelor in baza carora au fost realizate inregistrarile in contabilitate;
-
Verificarea modului in care au fost corectate erorile din documente – respecta acestea prevederile legale sau nu;
-
Verificarea modului in care s-a respectat procedura fluxului de documente;
-
Verificarea operatiunilor realizate si justificarea utilitatii acestora;
-
Verificarea respectarii procedurilor contabile agreate si aprobate de catre conducerea companiei;
-
Verificarea respectarii utilitatii dispozitiilor legale si deciziilor pe care conducerea companiei le-a luat cu privire la modul in care au fost completate documentele justificative;
-
Verificarea modului in care s-au numerotat, utilizat si gestionat formularele si daca aceste procese au respectat prevederile legale.
-
Verificarea modului de arhivare al documentelor.
Concret, contabilul trebuie sa se asigure ca a clasat corect toate elementele de cheltuieli si ca acestea sunt cele reale si nu denaturate, ca sunt procesate in perioada de timp corespunzatoare, ca au fost corect raportate si ca registrul jurnal este pastrat optim.
OMFP nr. 3055/2009 privind reglementarile contabile, modificat si completat ulterior, reglementeaza prin dispozitiile sale contabilizarea cheltuielilor cu protectia mediului inconjurator.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie contabila cofetarie
Gestionarea contabila a unei cofetarii presupune o evidenta clara a tuturor operatiunilor financiare, de la achizitia ingredientelor pana la vanzarea produselor finite. Intrucat aceasta activitate implica atat productie, cat si comercializare, inregistrarile contabile trebuie sa reflecte corect toate tranzactiile, inclusiv cheltuielile, veniturile si taxele aferente. In acest articol, va prezentamdoua exemple practice de monografii contabile pentru cofetarii.Monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila privind depozitarea cerealelor
O monografie contabila bine structurata pentru depozitarea cerealelor este cruciala pentru a reflecta corect si transparent activitatile economice, stocurile si fluxurile financiare implicate. Prin acest articol, ne propunem sa oferim o prezentare detaliata a aspectelor contabile relevante pentru gestionarea depozitelor de cereale, incluzand evidentierea inregistrarilor contabile specifice, conform legislatiei in vigoare.Depozitarea cerealelor: aspecte legislativePotrivit pct. 284 din O.M.F.P....
vezi AICI monografia << Monografie contabila agricultura. Cultivarea cerealelor
Cultivarea cerealelor joaca un rol esential in agricultura, reprezentand o sursa importanta de hrana si materii prime la nivel global. De la grau si porumb, pana la orz si ovaz, aceste culturi sunt fundamentale atat pentru industria alimentara, cat si pentru productia de furaje sau alte produse derivate. In acest articol, vom analize aspecte contabile specifice acestei activitati si vom oferi exemplu de monografie contabile pentru cultivarea cerealelor in agricultura.Aspecte contabile pentru...
vezi AICI monografia << Monografie contabila tichete cadou si aspecte fiscale importante
Tichetele cadou reprezinta un beneficiu salarial oferit de angajatori salariatilor, ca forma de recompensa sau stimulare. Pe langa avantajele pentru angajat, care primeste un supliment financiar neimpozabil in anumite limite, tichetele cadou ofera beneficii si pentru angajator, intrucat acestea pot fi scutite de taxe, in anumite conditii, conform legislatiei fiscale din Romania. Ele trebuie inregistrate corect in contabilitate avand in vedere tratamentele diferite in functie de destinatia lor....
vezi AICI monografia << Monografie contabila brutarie/panificatie
Brutariile si companiile din domeniul panificatiei au nevoie de o evidenta contabila precisa pentru a urmari costurile de productie, stocurile de materii prime, vanzarile si alte cheltuieli operationale specifice acestui sector. Activitatea unei brutarii este o activitate de productie si trebuie organizata, din punctul de vedere al monografiei contabile, ca pentru acest tip de activitate (productie). Va prezentam in acest articol cateva aspecte fiscale si contabile esentiale pentru acest tip de...
vezi AICI monografia << Monografie prestari servicii intracomunitare
Prestarea de servicii si livrarile intracomunitare reprezinta furnizarea de servicii/ livrarea de bunuri intre doua firme sau persoane impozabile din state membre ale Uniunii Europene. Exista anumite facilitati fiscale pentru acest tip de activitate si diverse inregistrari contabile specifice. Vom prezenta in acest articol cateva studii de caz reale ce contin monografii contabile pentru prestarea de servicii/livrari intracomunitare si vom face cateva precizari esentiale privind aspectele fiscale...
vezi AICI monografia << Monografii contabile sponsorizare 2025: spete utile
Sponsorizarea este actul juridic prin care doua persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare pentru sustinerea unor activitati fara scop lucrativ desfasurate de catre una dintre parti, denumita beneficiarul sponsorizarii. Sponsorizarea se acorda de obicei in schimbul unor beneficii, cum ar fi promovarea imaginii sau a brandului sponsorului.Contractul de sponsorizare se incheie in forma scrisa, cu specificarea obiectului,...
vezi AICI monografia << Monografie impozit chirii 2025: studii de caz utile
Inregistrarea corecta si completa a impozitului pe venituri din chirii este esentiala pentru asigurarea conformitatii cu legislatia fiscala in vigoare. In acest articol vom prezenta mai multe studii de caz cu monografii contabile pentru impozitul pe veniturile din chirii in 2025, oferindu-va detalii importante si despre modul in care se declara aceste venituri, dar si alte aspecte fiscal-contabile relevante.Impozit pe chirie - aspecte fiscale importanteIncepand cu 1 ianuarie 2024, venitul...
vezi AICI monografia << Monografie contabila investitii: aspecte fiscale si studii de caz
Investitiile reprezinta un element central in strategia de dezvoltare si crestere a oricarei entitati economice, fie ca este vorba despre extinderea capacitatilor de productie, achizitia de noi tehnologii sau diversificarea portofoliului de active. In acest articol vom prezenta diverse monografii contabile pentru investitii, evidentiind aspecte teoretice si practice ale contabilizarii diferitelor tipuri de investitii.Monografie vanzare investitie in curs si vanzare terenINTREBARE:X SRL (platitor...
vezi AICI monografia << Monografie contabila ochelari de vedere si obligatiile angajatorilor
Decontarea ochelarilor de vedere este un subiect de interes atat pentru angajatori, cat si pentru angajati, mai ales in contextul in care tot mai multe persoane isi desfasoara activitatea in fata calculatorului. Va prezentam in acest articol aspectele fiscale si contabile de care trebuie sa tina cont o societate pentru decontarea ochelarilor de vedere, inclusiv documentele justificative si inregistrarile contabile necesare pentru a asigura conformitatea cu reglementarile fiscale si contabile....
vezi AICI monografia <<