Domeniul de retail s-a schimbat dramatic odata cu aparitia site-urilor de eCommerce, care au transformat modul in care clientii fac cumparaturi. Totusi, nu toate buticurile isi permit sa vanda online, ceea ce le pune in dificultate pe masura ce tot mai multe businessuri functioneaza doar pe internet. In acest context, apare intrebarea: ce masuri pot lua patronii de magazine pentru a tine pasul cu aceste schimbari si pentru a nu-si pierde clientii?
Un raport al J. Walter Thompson Intelligence arata ca exista cateva solutii prin care magazinele se pot adapta noilor cerinte ale clientilor si ii pot fideliza, in timp.
Servire rapida si amabila
Unul dintre cele mai mari avantaje ale digitalizarii, mai ales cand vine vorba de cumparaturi, este rapiditatea cu care clientii isi pot achizitiona in doar cateva minute lucrurile de care au nevoie, fara sa mai stea la cozi sau sa astepte sa fie observati de vanzator. De aceea, un butic trebuie sa prioritizeze serviciul rapid, dar si personalizat, astfel incat clientii sa revina. Putini mai sunt cei care au rabdare sa se invarta prin magazin, in cautarea unui angajat, pentru a afla pretul unui produs, daca acesta nu este deja imprimat pe eticheta. Si mai putini sunt cei dispusi sa astepte la raft pana cand cineva vine sa ii serveasca.
Angajatii trebuie instruiti sa se ocupe rapid de clienti, dar si sa fie amabili si politicosi. Pe de alta parte, si munca angajatilor trebuie simplificata si automatizata cat mai mult, astfel incat atentia lor sa fie indreptata mai degraba spre potentialii clienti decat spre logistica magazinului.
Incredere si transparenta
Un magazin care nu ofera factura sau bon fiscal fiecarui client nu risca doar sanctiuni din partea autoritatilor, dar pot pierde si increderea oamenilor. Tot mai multi clienti au inceput sa solicite in mod expres bonul fiscal atunci cand nu il primesc. In plus, altii pot avea nevoie de facturi, mai ales pentru achizitiile facute pe firma. Pentru a facilita toate aceste procese care tin de contabilitatea primara, de emiterea bonurilor si facturilor, orice magazin isi poate usura si automatiza munca daca foloseste un soft pentru facturare.
Prezenta in mediul online
Chiar si magazinele care nu vand produse prin intermediul paginilor de internet trebuie sa fie prezente si active in online. Fie ca vorbim despre retelele de socializare, fie de o pagina web personalizata, de prezentare a produselor sau serviciilor, aceste strategii pot fi cruciale in atingerea unui public la care, in mod normal, magazinele nu ar fi avut acces, precum si la construirea unei reputatii si imagini care sa atraga si sa fidelizeze clientii pe termen lung.
In plus, in cazul magazinelor care decid sa faca si pasul spre vanzarile online, este ideal ca software-ul de gestiune din magazin sa fie cat mai rapid integrat cu platforma de vanzari online. In acest mod, clientii pot vedea ce produse se afla pe stoc, ce stocuri au fost epuizate, dar pot avea acces mai usor si la pretul din magazin al produselor de care sunt interesati.
Oferirea unor experiente senzoriale
Locatiile comerciale care sunt atractive si atragatoare au o miza importanta. De exemplu, un magazin pentru copii in care cei mici se pot juca sau se pot implica activ in diverse activitati nu va duce niciodata lipsa de clienti. La fel cum un magazin pentru mamici, in care acestea pot beneficia de o experienta relaxanta, care sa le ajute sa se elibereze de stresul zilnic, va capata rapid popularitate.
Toate micile afaceri care tin cont de aceste sfaturi pot reusi nu doar sa se mentina pe linia de plutire, dar si sa aiba succes, chiar si atunci cand o parte dintre competitorii lor isi desfasoara activitatea in mediul online.
Sursa foto: Shutterstock/Copyright:Monkey Business Images Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie contabila cofetarie
Gestionarea contabila a unei cofetarii presupune o evidenta clara a tuturor operatiunilor financiare, de la achizitia ingredientelor pana la vanzarea produselor finite. Intrucat aceasta activitate implica atat productie, cat si comercializare, inregistrarile contabile trebuie sa reflecte corect toate tranzactiile, inclusiv cheltuielile, veniturile si taxele aferente. In acest articol, va prezentamdoua exemple practice de monografii contabile pentru cofetarii.Monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila privind depozitarea cerealelor
O monografie contabila bine structurata pentru depozitarea cerealelor este cruciala pentru a reflecta corect si transparent activitatile economice, stocurile si fluxurile financiare implicate. Prin acest articol, ne propunem sa oferim o prezentare detaliata a aspectelor contabile relevante pentru gestionarea depozitelor de cereale, incluzand evidentierea inregistrarilor contabile specifice, conform legislatiei in vigoare.Depozitarea cerealelor: aspecte legislativePotrivit pct. 284 din O.M.F.P....
vezi AICI monografia << Monografie contabila agricultura. Cultivarea cerealelor
Cultivarea cerealelor joaca un rol esential in agricultura, reprezentand o sursa importanta de hrana si materii prime la nivel global. De la grau si porumb, pana la orz si ovaz, aceste culturi sunt fundamentale atat pentru industria alimentara, cat si pentru productia de furaje sau alte produse derivate. In acest articol, vom analize aspecte contabile specifice acestei activitati si vom oferi exemplu de monografie contabile pentru cultivarea cerealelor in agricultura.Aspecte contabile pentru...
vezi AICI monografia << Monografie contabila tichete cadou si aspecte fiscale importante
Tichetele cadou reprezinta un beneficiu salarial oferit de angajatori salariatilor, ca forma de recompensa sau stimulare. Pe langa avantajele pentru angajat, care primeste un supliment financiar neimpozabil in anumite limite, tichetele cadou ofera beneficii si pentru angajator, intrucat acestea pot fi scutite de taxe, in anumite conditii, conform legislatiei fiscale din Romania. Ele trebuie inregistrate corect in contabilitate avand in vedere tratamentele diferite in functie de destinatia lor....
vezi AICI monografia << Monografie contabila brutarie/panificatie
Brutariile si companiile din domeniul panificatiei au nevoie de o evidenta contabila precisa pentru a urmari costurile de productie, stocurile de materii prime, vanzarile si alte cheltuieli operationale specifice acestui sector. Activitatea unei brutarii este o activitate de productie si trebuie organizata, din punctul de vedere al monografiei contabile, ca pentru acest tip de activitate (productie). Va prezentam in acest articol cateva aspecte fiscale si contabile esentiale pentru acest tip de...
vezi AICI monografia << Monografie prestari servicii intracomunitare
Prestarea de servicii si livrarile intracomunitare reprezinta furnizarea de servicii/ livrarea de bunuri intre doua firme sau persoane impozabile din state membre ale Uniunii Europene. Exista anumite facilitati fiscale pentru acest tip de activitate si diverse inregistrari contabile specifice. Vom prezenta in acest articol cateva studii de caz reale ce contin monografii contabile pentru prestarea de servicii/livrari intracomunitare si vom face cateva precizari esentiale privind aspectele fiscale...
vezi AICI monografia << Monografii contabile sponsorizare 2025: spete utile
Sponsorizarea este actul juridic prin care doua persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare pentru sustinerea unor activitati fara scop lucrativ desfasurate de catre una dintre parti, denumita beneficiarul sponsorizarii. Sponsorizarea se acorda de obicei in schimbul unor beneficii, cum ar fi promovarea imaginii sau a brandului sponsorului.Contractul de sponsorizare se incheie in forma scrisa, cu specificarea obiectului,...
vezi AICI monografia << Monografie impozit chirii 2025: studii de caz utile
Inregistrarea corecta si completa a impozitului pe venituri din chirii este esentiala pentru asigurarea conformitatii cu legislatia fiscala in vigoare. In acest articol vom prezenta mai multe studii de caz cu monografii contabile pentru impozitul pe veniturile din chirii in 2025, oferindu-va detalii importante si despre modul in care se declara aceste venituri, dar si alte aspecte fiscal-contabile relevante.Impozit pe chirie - aspecte fiscale importanteIncepand cu 1 ianuarie 2024, venitul...
vezi AICI monografia << Monografie contabila investitii: aspecte fiscale si studii de caz
Investitiile reprezinta un element central in strategia de dezvoltare si crestere a oricarei entitati economice, fie ca este vorba despre extinderea capacitatilor de productie, achizitia de noi tehnologii sau diversificarea portofoliului de active. In acest articol vom prezenta diverse monografii contabile pentru investitii, evidentiind aspecte teoretice si practice ale contabilizarii diferitelor tipuri de investitii.Monografie vanzare investitie in curs si vanzare terenINTREBARE:X SRL (platitor...
vezi AICI monografia << Monografie contabila ochelari de vedere si obligatiile angajatorilor
Decontarea ochelarilor de vedere este un subiect de interes atat pentru angajatori, cat si pentru angajati, mai ales in contextul in care tot mai multe persoane isi desfasoara activitatea in fata calculatorului. Va prezentam in acest articol aspectele fiscale si contabile de care trebuie sa tina cont o societate pentru decontarea ochelarilor de vedere, inclusiv documentele justificative si inregistrarile contabile necesare pentru a asigura conformitatea cu reglementarile fiscale si contabile....
vezi AICI monografia <<