In contextul in care o societate decide sa inchida unul dintre punctele de lucru, se impun o serie de masuri legale referitoare la casa de marcat. Astfel, in continuare, vom analiza pasii legali si documentele necesare pentru a asigura o tranzitie corecta si conforma cu normele legale in vigoare.
Intrebare: "Societatea noastra a inchis unul din punctele de lucru si urmare acestui fapt casa de marcat de la acest punct de lucru a fost trimisa la sediul central si nu va mai fi folosita.
Ce trebuie sa facem din punct de vedere legal cu casa de marcat, ce declaratii trebuie sa intocmim si in cat timp?"
Raspuns: Pentru procedura necesara in aceasta situatie este necesa sa luati legatura cu prestatorul dvs. de servicii cu care aveti incheiat contract de interventii casa de marcat cu care veti colabora in aceasta etapa.
Aveti 2 posibilitati, in functie de ce doriti mai exact:
- Schimbarea casei de marcat la o alta adresa in ideea ca o veti folosi la o alta adresa a firmei
- Defiscalizarea casei de marcat
1. Procedura de schimbare adresa punct de lucru
Pentru schimbarea unui AMEF la un alt punct de lucru al aceluiasi utilizator, nu se inlocuieste memoria fiscala daca exista posibiltatea sa se programeze noua adresa in antetul fiscal .
Sunt necesare urmatoarele:
Formularul F4105 semnat cu semnatura electronica prin care sa se bifeze E.1 SCHIMBAREA LOCULUI DE UTILIZARE AMEF impreuna cu recipisa care dovedeste depunerea acestuia
Certificatul constatator emis de Registrul Comertului cu noua adresa a punctului de lucru
Casa de marcat pe care tehnicianul de service va programa noua adresa in antetul fiscal. Aparatul trebuie sa fie sigilat si in stare de functionare
Cartea de interventii si Registrul special a casei de marcat unde tehnicianul de service va inregistra obligatoriu modificarile aduse
Ulterior firma de service casa de marcat, va depune formularul F4102 cu modificare de antet.
2. Defiscalizarea casei de marcat este un proces prin care se anuleaza inregistrarea fiscala a unei case de marcat, fie din cauza inchiderii afacerii, fie din cauza inlocuirii sau defectarii dispozitivului.
Este o procedura reglementata strict de legislatia fiscala, menita sa se asigure ca toate tranzactiile anterioare efectuate de casa de marcat sunt inregistrate si raportate corespunzator autoritatilor fiscale. Procesul de defiscalizare cuprinde mai multe etape esentiale si necesita o serie de documente pentru a fi complet conform cerintelor legale.
Ce cuprinde dosarul cu documente necesare pentru defiscalizarea aparaturii fiscale
Prima etapa presupune pregatirea unui dosar cu documente necesare pentru defiscalizarea aparaturii fiscale.
Dosarul ar trebui sa includa: cartea de interventii a casei de marcat, declaratie de instalare, certificatul NUI primit de la ANAF, copie a certificatului de inmatriculare, certificatul CIF (daca este cazul), actul de identitate al administratorului/ persoanei imputernicite etc.
Depunerea declaratiei F4105 la ANAF
Urmeaza completarea si depunerea Declaratiei F4105 declaratie pe propria raspundere pentru predarea memoriei fiscale si o copie dupa buletin. Declaratie poate fi semnata de persoana care se ocupa de defiscalizare sau de contabilul firmei.
Extragerea si sigilarea memoriei fiscale
In cadrul acestei etape, se listeaza un raport al memoriei fiscale de la primul pana la ultimul raport Z, se extrage memoria fiscala si jurnalul electronic, care sunt apoi sigilate si pastrate de catre proprietarul casei de marcat pentru o perioada de 10 ani.
Se intocmesc procese verbale cu predarea memoriei fiscale si se completeaza din nou Declaratia F4105 cu mentiunea Instrainare AMEF pentru a marca finalizarea procesului de defiscalizare si instrainarea casei de marcat.
Anularea seriei fiscale (NUI)
Ultima etapa implica completarea Declaratiei F4103 pentru a anula seria fiscala a casei de marcatt.
Memoria fiscala este o componenta cheie a unei case de marcat electronice, deoarece inregistreaza informatii esentiale, invariabile, care nu pot fi sterse, si care trebuie pastrate pentru o durata de 10 ani.
Printre informatiile memorate se afla numele si codul fiscal al emitentului, adresa unde este instalata casa de marcat, logo-ul companiei, seria fiscala, alaturi de sumarele fiscale relevante.
Memoria trebuie extrasa de catre experti, deoarece asa sunt eliminate riscuri precum alterarea memoriei fiscale.
Raspuns oferit in luna octombrie 2024 de catre specialistii site-ului PortalContabilitate.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
Foto: pixabay.com
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila spalatorie auto self service (cu jetoane)
Deschiderea si gestionarea unei spalatorii auto self-service implica nu doar aspecte operationale si tehnice, ci si obligatii contabile si fiscale specifice. Intrucat acest tip de afacere presupune incasari automate, este esential ca antreprenorii sa cunoasca tratamentul contabil adecvat si evidentierea corecta a veniturilor si cheltuielilor. In acest articol vom oferi informatii esentiale cu privire la inregistrarea in contabilitate a operatiunilor aferente acestei activitati...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Prosumator Si Obligatii fiscale
Avand in vedere cresterea numarului de persoane fizice si juridice care produc si consuma energie electrica este importanta cunoasterea legislatiei pentru aplicarea corecta a reglementarilor. In acest articol va prezentam principalele obligatii fiscale ale prosumatorilor si monografiia contabila aferenta.Ce este un prosumatorProsumatorii sunt persoane fizice sau juridice care produc energie din surse regenerabile pentru consumul propriu, iar surplusul il livreaza in reteaua nationala, primind in...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reevaluare Cladiri
Reevaluarea cladirilor reprezinta un proces esential pentru reflectarea corecta a valorii acestora in evidentele contabile ale unei entitati. Aceasta procedura permite ajustarea valorii contabile a imobilizarilor in conformitate cu realitatile pietei, asigurand o imagine fidela a situatiei financiare. Va prezentam in acest articol cateva aspecte fiscale importante si monografia contabila a reevaluarii cladirilor.Aspecte fiscale importante privind reevaluare cladirilorDin punct de vedere fiscal,...
vezi AICI monografia << Monografie contabila tichete de masa si reglementari cheie
Tichetele de masa reprezinta un beneficiu extrasalarial frecvent intalnit in mediul de afaceri, oferit angajatilor pentru a sprijini costurile zilnice cu alimentatia. Din punct de vedere contabil, acestea implica inregistrari specifice atat pentru acordarea lor, cat si pentru deductibilitatea fiscala. Monografia contabila a tichetelor de masa trebuie sa respecte reglementarile in vigoare privind tratamentul lor fiscal si contabil, astfel incat firmele sa evite eventuale erori sau sanctiuni. In...
vezi AICI monografia << Monografie contabila cofetarie
Gestionarea contabila a unei cofetarii presupune o evidenta clara a tuturor operatiunilor financiare, de la achizitia ingredientelor pana la vanzarea produselor finite. Intrucat aceasta activitate implica atat productie, cat si comercializare, inregistrarile contabile trebuie sa reflecte corect toate tranzactiile, inclusiv cheltuielile, veniturile si taxele aferente. In acest articol, va prezentamdoua exemple practice de monografii contabile pentru cofetarii.Monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila privind depozitarea cerealelor
O monografie contabila bine structurata pentru depozitarea cerealelor este cruciala pentru a reflecta corect si transparent activitatile economice, stocurile si fluxurile financiare implicate. Prin acest articol, ne propunem sa oferim o prezentare detaliata a aspectelor contabile relevante pentru gestionarea depozitelor de cereale, incluzand evidentierea inregistrarilor contabile specifice, conform legislatiei in vigoare.Depozitarea cerealelor: aspecte legislativePotrivit pct. 284 din O.M.F.P....
vezi AICI monografia << Monografie contabila agricultura. Cultivarea cerealelor
Cultivarea cerealelor joaca un rol esential in agricultura, reprezentand o sursa importanta de hrana si materii prime la nivel global. De la grau si porumb, pana la orz si ovaz, aceste culturi sunt fundamentale atat pentru industria alimentara, cat si pentru productia de furaje sau alte produse derivate. In acest articol, vom analize aspecte contabile specifice acestei activitati si vom oferi exemplu de monografie contabile pentru cultivarea cerealelor in agricultura.Aspecte contabile pentru...
vezi AICI monografia <<