In conditiile unei concurente din ce in ce mai acerbe pe piata bancara, toate bancile incearca sa isi diversifice produsele si serviciile si sa apeleze la toate canalele posibile pentru promovarea si distribuirea acestora. In plus, din ce in ce mai multi romani incep sa ia la cunostinta existenta si avantajele serviciilor oferite de catre brokerii de credite, creand premisele unei expansiuni rapide a pietei brokerajului de credite. Distribuirea produselor si a serviciilor bancare prin intermediul brokerilor de credite ofera multiple avantaje atat pentru banca, cat si pentru brokerul de credite, dar in special pentru client.
Colaborarea cu un broker de credite duce la minimizarea numarului de drumuri la banca pentru client, ajutand la cresterea satisfactiei acestuia. E de mentionat faptul ca nu exista niciun cost suplimentar pentru client, iar produsul achizitionat prin partener beneficiaza exact de aceleasi costuri ca produsele vandute in unitatile bancii. Totodata, clientul beneficiaza de impartialitatea brokerilor de credite in prezentarea ofertei, aceasta realizandu-se comparativ cu cea a altor banci aflate in portofoliul brokerului, ne-au informat reprezentantii Alpha Bank.
"Cel mai important este avantajul clientului care, apeland la partenerii bancii, pot beneficia de consultanta privind intocmirea documentatiei necesare obtinerii produselor si serviciilor noastre bancare, fara a se mai deplasa la banca, economisind efort si timp pretios, fara costuri suplimentare", ne-a declarat Cristian Nae, Director Produse, Divizia Retail a OTP Bank.
Pe de alta parte, banca isi largeste in mod considerabil portofoliul de potentiali clienti, fara ca acest lucru sa implice un efort proportional de largire a retelei proprii de distributie. In plus, este o modalitate activa de vanzare a creditelor care ajuta la descongestionarea activitatii retelei de unitati a bancii. "Contributia partenerilor nostri la cresterea portofoliului de clienti si, implicit, a veniturilor bancii, este evidenta, intrucat, pe langa atragerea de noi clienti, acestia degreveaza unitatile noastre teritoriale de activitatea de pregatire a documentatiei de credit si descongestioneaza din traficul acestora", a declarat Cristian Nae. Daca un client nu trebuie sa suporte costuri suplimentare, pentru banca exista mai multe elemente de cost ce trebuie luate in considerare, incluzand trainingul, suportul in vanzare, comisionul de vanzare si monitorizarea activitatii, ne-au informat reprezentantii Alpha Bank.
In timp ce bancile castiga promovandu-si produsele de credit si prin intermediul brokerilor de credite, reusind sa isi mareasca profitul si cota de piata, acestia din urma castiga venituri substantiale prin intermedierea unor produse bancare atractive.
Pe termen mediu, brokerii ar putea captura 30-40% din piata bancara"Distributia indirecta in sistemul financiar-bancar romanesc este inca putin dezvoltata, insa experienta pietelor vecine arata un potential semnificativ de dezvoltare. Este foarte posibil ca, pe termen mediu, acest nou segment sa ajunga la 30 - 40% din vanzarile de produse bancare in Romania", au estimat reprezentantii Alpha Bank. Pe de alta parte, reprezentantul OTP Bank, Cristian Nae, este de parere ca pana la sfarsitul anului, aproximativ 5% din creditele acordate de banci vor fi obtinute prin intermediul brokerilor de credite, urmand ca, in 5 ani, ponderea acestora sa ajunga la circa 15-20% din totalul creditelor.
Intrebat cum vede piata brokerilor din Romania, Liviu Andrei, directorul executiv al BDSol Consulting, este de parere ca aceasta este in continua dezvoltare, insa, "ca la orice activitate noua, exista si probleme. Sunt brokeri mai putin pregatiti sau nu tocmai bine intentionati. Piata va cerne insa, iar firmele care nu vor reusi sa se ridice la standardele impuse de banci si cerute de clienti vor disparea. Anul acesta estimez ca brokerajul va avea maximum 7% din piata, dar in urmatorii 5 ani se va ajunge la 35-45 %, poate chiar mai mult".
10% din creditele OTP Bank, intermediate de brokeriIn prezent, OTP Bank Romania are contracte de parteneriat incheiate cu peste 180 de intermediari, majoritatea acestora fiind brokeri de credite. Totodata, Raiffeisen Bank are incheiate peste 900 de parteneriate pentru intermediere de credite imobiliare, de nevoi personale si auto, iar Alpha Bank colaboreaza cu 21 de firme cu activitate in acest domeniu.
In primul semestru al anului 2007, volumul creditelor acordate de OTP Bank prin parteneri a inregistrat o crestere simtitoare fata de aceeasi perioada a anului trecut, depasind 11 milioane de euro. "In plus, am constatat o crestere a volumului de credite ipotecare generate de catre brokerii de credite. In prezent, creditele acordate prin intermediul partenerilor bancii reprezinta aproximativ 10% din volumul total al creditelor acordate de catre OTP Bank", ne-a spus Nae.
"Luand in considerare evolutia unor piete similare, Raiffeisen Bank considera ca exista un potential foarte mare de dezvoltare si acorda acestor parteneriate o importanta deosebita, ele putand sa ajunga a genera pana la 20-30% din volumul actual de credite", ne-au declarat reprezentantii bancii.
Brokerul de credite BDSol Consulting are in momentul de fata noua banci partenere. "In primul semestru avem un volum de 9.500.000 euro pentru creditele de nevoi personale, respectiv 8.700.000 euro pentru creditele ipotecare", ne-a declarat directorul executiv al BDSol Consulting.
Brokerajul inteteste concurenta bancaraDin ce in ce mai multi romani apeleaza la serviciile brokerilor de credite in vederea identificarii celei mai bune variante de creditare si respectiv intocmirea documentatiei de credit, iar brokerii de credite urmaresc sa isi diversifice oferta de consultanta financiara, stimuland masiv competitia intre banci, atat in ceea ce priveste conditiile de acordare a produselor, cat si referitor la comisioanele oferite in schimbul atragerii de noi clienti. "Avand in vedere faptul ca parteneriatele nu sunt exclusiviste nici pentru banca si nici pentru brokerii de credite, consideram ca acest canal alternativ de distributie contribuie la cresterea concurentei bancare", a declarat Nae.
Unele banci prefera o relatie directa fata de clientiIn sistemul bancar romanesc sunt insa si banci care au preferat sa isi vanda creditele numai prin reteaua proprie de distributie, fara sa dezvolte parteneriate cu vreo companie de brokeraj.
Astfel, printre aceste institutii de credit se numara Libra Bank, BRD SocGen, ING Bank si Procredit Bank. "Banca nu are incheiate parteneriate cu brokeri pentru vanzarea de credite. Strategia bancii vizeaza o relatie directa cu clientii pentru a satisface la nivel inalt cerintele acestora. In plus, este evitata in acest mod cresterea costului creditelor pentru clienti", au sustinut reprezentantii ProCredit Bank.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie contabila cofetarie
Gestionarea contabila a unei cofetarii presupune o evidenta clara a tuturor operatiunilor financiare, de la achizitia ingredientelor pana la vanzarea produselor finite. Intrucat aceasta activitate implica atat productie, cat si comercializare, inregistrarile contabile trebuie sa reflecte corect toate tranzactiile, inclusiv cheltuielile, veniturile si taxele aferente. In acest articol, va prezentamdoua exemple practice de monografii contabile pentru cofetarii.Monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila privind depozitarea cerealelor
O monografie contabila bine structurata pentru depozitarea cerealelor este cruciala pentru a reflecta corect si transparent activitatile economice, stocurile si fluxurile financiare implicate. Prin acest articol, ne propunem sa oferim o prezentare detaliata a aspectelor contabile relevante pentru gestionarea depozitelor de cereale, incluzand evidentierea inregistrarilor contabile specifice, conform legislatiei in vigoare.Depozitarea cerealelor: aspecte legislativePotrivit pct. 284 din O.M.F.P....
vezi AICI monografia << Monografie contabila agricultura. Cultivarea cerealelor
Cultivarea cerealelor joaca un rol esential in agricultura, reprezentand o sursa importanta de hrana si materii prime la nivel global. De la grau si porumb, pana la orz si ovaz, aceste culturi sunt fundamentale atat pentru industria alimentara, cat si pentru productia de furaje sau alte produse derivate. In acest articol, vom analize aspecte contabile specifice acestei activitati si vom oferi exemplu de monografie contabile pentru cultivarea cerealelor in agricultura.Aspecte contabile pentru...
vezi AICI monografia << Monografie contabila tichete cadou si aspecte fiscale importante
Tichetele cadou reprezinta un beneficiu salarial oferit de angajatori salariatilor, ca forma de recompensa sau stimulare. Pe langa avantajele pentru angajat, care primeste un supliment financiar neimpozabil in anumite limite, tichetele cadou ofera beneficii si pentru angajator, intrucat acestea pot fi scutite de taxe, in anumite conditii, conform legislatiei fiscale din Romania. Ele trebuie inregistrate corect in contabilitate avand in vedere tratamentele diferite in functie de destinatia lor....
vezi AICI monografia << Monografie contabila brutarie/panificatie
Brutariile si companiile din domeniul panificatiei au nevoie de o evidenta contabila precisa pentru a urmari costurile de productie, stocurile de materii prime, vanzarile si alte cheltuieli operationale specifice acestui sector. Activitatea unei brutarii este o activitate de productie si trebuie organizata, din punctul de vedere al monografiei contabile, ca pentru acest tip de activitate (productie). Va prezentam in acest articol cateva aspecte fiscale si contabile esentiale pentru acest tip de...
vezi AICI monografia << Monografie prestari servicii intracomunitare
Prestarea de servicii si livrarile intracomunitare reprezinta furnizarea de servicii/ livrarea de bunuri intre doua firme sau persoane impozabile din state membre ale Uniunii Europene. Exista anumite facilitati fiscale pentru acest tip de activitate si diverse inregistrari contabile specifice. Vom prezenta in acest articol cateva studii de caz reale ce contin monografii contabile pentru prestarea de servicii/livrari intracomunitare si vom face cateva precizari esentiale privind aspectele fiscale...
vezi AICI monografia << Monografii contabile sponsorizare 2025: spete utile
Sponsorizarea este actul juridic prin care doua persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare pentru sustinerea unor activitati fara scop lucrativ desfasurate de catre una dintre parti, denumita beneficiarul sponsorizarii. Sponsorizarea se acorda de obicei in schimbul unor beneficii, cum ar fi promovarea imaginii sau a brandului sponsorului.Contractul de sponsorizare se incheie in forma scrisa, cu specificarea obiectului,...
vezi AICI monografia << Monografie impozit chirii 2025: studii de caz utile
Inregistrarea corecta si completa a impozitului pe venituri din chirii este esentiala pentru asigurarea conformitatii cu legislatia fiscala in vigoare. In acest articol vom prezenta mai multe studii de caz cu monografii contabile pentru impozitul pe veniturile din chirii in 2025, oferindu-va detalii importante si despre modul in care se declara aceste venituri, dar si alte aspecte fiscal-contabile relevante.Impozit pe chirie - aspecte fiscale importanteIncepand cu 1 ianuarie 2024, venitul...
vezi AICI monografia << Monografie contabila investitii: aspecte fiscale si studii de caz
Investitiile reprezinta un element central in strategia de dezvoltare si crestere a oricarei entitati economice, fie ca este vorba despre extinderea capacitatilor de productie, achizitia de noi tehnologii sau diversificarea portofoliului de active. In acest articol vom prezenta diverse monografii contabile pentru investitii, evidentiind aspecte teoretice si practice ale contabilizarii diferitelor tipuri de investitii.Monografie vanzare investitie in curs si vanzare terenINTREBARE:X SRL (platitor...
vezi AICI monografia << Monografie contabila ochelari de vedere si obligatiile angajatorilor
Decontarea ochelarilor de vedere este un subiect de interes atat pentru angajatori, cat si pentru angajati, mai ales in contextul in care tot mai multe persoane isi desfasoara activitatea in fata calculatorului. Va prezentam in acest articol aspectele fiscale si contabile de care trebuie sa tina cont o societate pentru decontarea ochelarilor de vedere, inclusiv documentele justificative si inregistrarile contabile necesare pentru a asigura conformitatea cu reglementarile fiscale si contabile....
vezi AICI monografia <<