De cate ori nu v-ati enervat pe tipul desantat de promovare al cate unei companii? Genul acela, il stiti, care se baga in sufletul omului, de dimineata pana seara, bazaie continuu pe tv, radio, in casa, in masina, la serviciu. Ei creeaza locuri de munca, aduc venituri la buget, iti fac tie viata usoara si chiar te fac fericit!
E limpede ca si in domeniul publicitatii si al metodelor de PR lucrurile se decanteaza, mijloacele incep sa se rafineze, unii clienti au priceput mai repede, altii n-au priceput inca, faptul ca pe piata de publicitate agresivitatea, extremele si abuzul de incredere nu mai au prea mare succes. Omul modern, tot mai informat, nu mai este subiectul credul de la inceputul anilor 90, nici curiozitatea sa nu mai este la fel de mare, in plus, criza a maturizat piata, a facut-o mai vigilenta, mai serioasa, mai selectiva.
Tocmai de aceea, companiile care au inteles ca mesajul lor de promovare si consolidare pe o piata trebuie sa fie mult mai implicat si mai convingator, mai sincer dar si mai costisitor vor avea primele de castigat. Imaginati-va ca cererea s-a restrans iar oferta este aceeasi. E clar ca o abordare inovativa a promovarii ii avantajeaza pe unii si-i ajuta sa supravietuiasca. Mi se pare incredibil cum, in primele luni de criza si in anii urmatori, bugetele pentru promovare au scazut primele. Companiile, firmele, rand pe rand, au renuntat la bugetele de publicitate. Asa s-a ajuns ca in 2010 piata de publicitate sa scada de patru ori fata de 2008.
Ce inseamna un PR adaptat vremurilor in care traim si cu mai multa eficienta in atragerea simpatiei clientilor? Cu riscul sa fiu suspectata de cine stie ce interese, am sa va dau un exemplu, precizand ca nu am nimic in comun cu compania respectiva. Este vorba de MOL Romania, care a copiat modelul de campanie de responsabilitate sociala pe care-l aplica si in Ungaria. Ei ofera anual 300 de mii de lei unor organizatii care se ocupa de copiii cu dizabilitati. Nu apar in presa decat foarte rar, sunt discreti si se bazeaza pe efectul de diseminare a informatiilor in mediile casnice, pe povestea care se spune de la om la om. Pana acum au finantat 36 de programe de recuperare si intretinere a copiilor cu dizabilitati.
Ieri ne-au chemat la intalnirea cu ei. Merita sa va spun povestea lor, pentru ca nu este facuta doar din cuvinte, ci din vieti de copiii, clipa de clipa. Unii nu se mai pot reface niciodata, asa cum este Nicusor din Aiud. Are distrofie musculara iar mama lui il ajuta deja sa mearga, stie ca baietelul ei va ramane, peste cativa ani, intr-un carucior. Doctorii i-au spus adevarul: nu exista tratament care sa vindece aceasta boala, doar ii fac evolutia mai lenta.
In Aiud, de unde sunt ei, s-a gasit o asociatie care are acum trei cai, un loc oarecum amenajat si multa vointa in a-si face treaba. Acolo a inceput terapia prin calarie, ceva comun in tarile occidentale, dar care la noi abia a inceput. Din pacate, romanii s-au despartit de cai intr-un mod radical, cu multi ani in urma. Hergheliile care au ramas si pe ici-colo cate un pasionat de calarie sunt urmele vagi ale unei lungi si frumoase povesti de dragoste dintre om si cal.
Nicusor, Nicola si Alex stau langa un gard de sarma, pe o bancuta, cu caschetele de calarie pe cap, asteapta sa porneasca. E momentul lor de glorie. Nicusor urca pe cal, piciorusele lui subtiate de boala sunt dintr-o data neimportante. Calul il ridica deasupra oamenilor, e singur, independent, puternic. Face miscari cu mainile, cu cercurile, cu mingile. In fata ochilor lui, lumea se deschide. Are inaltime, se intinde pana departe. Mama il priveste mandra. Ziaristii il fotografiaza. Nicusor e un baietel care calareste un cal, intr-o lume in care omul a devenit prietenul masinii. El si prietenii lui, inca 23 de copiii urmeaza hipoterapia la clubul din Aiud, Clubul Hip-Tep este unul dintre beneficiarii programelor finantate de Mol. Ciudat, nu? Ai fi zis ca ei sunt doar prietenii masinilor!
Asta am vrut sa va spun, ca genul acesta de implicare in viata comunitatilor pe seama carora vrei sa te dezvolti ca si companie comerciala va avea succes in viitor. Mesajul companiei este cu atat mai puternic cu cat nu are legatura cu marfa pe care o livreaza pe piata. Dimpotriva, este o contradictie ontologica, ei finanteaza ceva ce anuleaza nevoia de produsul lor. Dar creste respectul.
PS: Nu priviti acest text ca pe un serviciu de promovare, pentru ca nu aceasta a fost intentia. Am vrut sa spun ca trebuie regandita total relatia dintre varf si baza in toate domeniile. Daca "varful" (producatorul, distribuitorul, politicianul, ziaristul etc) nu pricepe ca nu poate trai fara baza, ca increderea, simpatia, nevoia si respectul consumatorului il tine in viata si pe el, nu putem depasi situatia in care ne aflam. La noi, asa cum spunea un inspirat profesor de filosofie, varful a mincat baza, si-a ros postamentul si acum se sperie ca nu mai stie cum sa se salveze. Este, poate, cea mai plastica definitie a crizei, dar una foarte, foarte adevarata.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie contabila cofetarie
Gestionarea contabila a unei cofetarii presupune o evidenta clara a tuturor operatiunilor financiare, de la achizitia ingredientelor pana la vanzarea produselor finite. Intrucat aceasta activitate implica atat productie, cat si comercializare, inregistrarile contabile trebuie sa reflecte corect toate tranzactiile, inclusiv cheltuielile, veniturile si taxele aferente. In acest articol, va prezentamdoua exemple practice de monografii contabile pentru cofetarii.Monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila privind depozitarea cerealelor
O monografie contabila bine structurata pentru depozitarea cerealelor este cruciala pentru a reflecta corect si transparent activitatile economice, stocurile si fluxurile financiare implicate. Prin acest articol, ne propunem sa oferim o prezentare detaliata a aspectelor contabile relevante pentru gestionarea depozitelor de cereale, incluzand evidentierea inregistrarilor contabile specifice, conform legislatiei in vigoare.Depozitarea cerealelor: aspecte legislativePotrivit pct. 284 din O.M.F.P....
vezi AICI monografia << Monografie contabila agricultura. Cultivarea cerealelor
Cultivarea cerealelor joaca un rol esential in agricultura, reprezentand o sursa importanta de hrana si materii prime la nivel global. De la grau si porumb, pana la orz si ovaz, aceste culturi sunt fundamentale atat pentru industria alimentara, cat si pentru productia de furaje sau alte produse derivate. In acest articol, vom analize aspecte contabile specifice acestei activitati si vom oferi exemplu de monografie contabile pentru cultivarea cerealelor in agricultura.Aspecte contabile pentru...
vezi AICI monografia << Monografie contabila tichete cadou si aspecte fiscale importante
Tichetele cadou reprezinta un beneficiu salarial oferit de angajatori salariatilor, ca forma de recompensa sau stimulare. Pe langa avantajele pentru angajat, care primeste un supliment financiar neimpozabil in anumite limite, tichetele cadou ofera beneficii si pentru angajator, intrucat acestea pot fi scutite de taxe, in anumite conditii, conform legislatiei fiscale din Romania. Ele trebuie inregistrate corect in contabilitate avand in vedere tratamentele diferite in functie de destinatia lor....
vezi AICI monografia << Monografie contabila brutarie/panificatie
Brutariile si companiile din domeniul panificatiei au nevoie de o evidenta contabila precisa pentru a urmari costurile de productie, stocurile de materii prime, vanzarile si alte cheltuieli operationale specifice acestui sector. Activitatea unei brutarii este o activitate de productie si trebuie organizata, din punctul de vedere al monografiei contabile, ca pentru acest tip de activitate (productie). Va prezentam in acest articol cateva aspecte fiscale si contabile esentiale pentru acest tip de...
vezi AICI monografia << Monografie prestari servicii intracomunitare
Prestarea de servicii si livrarile intracomunitare reprezinta furnizarea de servicii/ livrarea de bunuri intre doua firme sau persoane impozabile din state membre ale Uniunii Europene. Exista anumite facilitati fiscale pentru acest tip de activitate si diverse inregistrari contabile specifice. Vom prezenta in acest articol cateva studii de caz reale ce contin monografii contabile pentru prestarea de servicii/livrari intracomunitare si vom face cateva precizari esentiale privind aspectele fiscale...
vezi AICI monografia << Monografii contabile sponsorizare 2025: spete utile
Sponsorizarea este actul juridic prin care doua persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare pentru sustinerea unor activitati fara scop lucrativ desfasurate de catre una dintre parti, denumita beneficiarul sponsorizarii. Sponsorizarea se acorda de obicei in schimbul unor beneficii, cum ar fi promovarea imaginii sau a brandului sponsorului.Contractul de sponsorizare se incheie in forma scrisa, cu specificarea obiectului,...
vezi AICI monografia << Monografie impozit chirii 2025: studii de caz utile
Inregistrarea corecta si completa a impozitului pe venituri din chirii este esentiala pentru asigurarea conformitatii cu legislatia fiscala in vigoare. In acest articol vom prezenta mai multe studii de caz cu monografii contabile pentru impozitul pe veniturile din chirii in 2025, oferindu-va detalii importante si despre modul in care se declara aceste venituri, dar si alte aspecte fiscal-contabile relevante.Impozit pe chirie - aspecte fiscale importanteIncepand cu 1 ianuarie 2024, venitul...
vezi AICI monografia << Monografie contabila investitii: aspecte fiscale si studii de caz
Investitiile reprezinta un element central in strategia de dezvoltare si crestere a oricarei entitati economice, fie ca este vorba despre extinderea capacitatilor de productie, achizitia de noi tehnologii sau diversificarea portofoliului de active. In acest articol vom prezenta diverse monografii contabile pentru investitii, evidentiind aspecte teoretice si practice ale contabilizarii diferitelor tipuri de investitii.Monografie vanzare investitie in curs si vanzare terenINTREBARE:X SRL (platitor...
vezi AICI monografia << Monografie contabila ochelari de vedere si obligatiile angajatorilor
Decontarea ochelarilor de vedere este un subiect de interes atat pentru angajatori, cat si pentru angajati, mai ales in contextul in care tot mai multe persoane isi desfasoara activitatea in fata calculatorului. Va prezentam in acest articol aspectele fiscale si contabile de care trebuie sa tina cont o societate pentru decontarea ochelarilor de vedere, inclusiv documentele justificative si inregistrarile contabile necesare pentru a asigura conformitatea cu reglementarile fiscale si contabile....
vezi AICI monografia <<