Agenția de Ocupare a Forței de Muncă (ANOFM) a fost implicată sâmbătă alături de Ministerul Muncii în bursa de slujbe de la Roma prin care s-a dorit impulsionarea reîntoarcerii muncitorilor români din Italia în țară. Evenimentul a fost considerat de ministrul Muncii, Paul Păcuraru, un "succes", totuși eforturile făcute de autorități sunt contestate de Confederația Națională a Patronatului Român (CNPR).
Părerile asupra acestui demers sunt împărțite. Purtătorul de cuvânt al Confederației, Cristian Pârvan, a declarat pentru Curierul Național că bursa de slujbe nu va avea un efect benefic, în sensul că este foarte puțin probabil ca muncitorii plecați în Italia să se întoarcă în condițiile în care ei sunt plecați cu familiile, iar venitul salarial obținut îl depășește cu mult cel pe care îl pot obține în România. În schimb, Laurențiu Plosceanu, președintele Asociației Române a Antreprenorilor de Construcții (ARACO), crede că efectul va fi unul de domino. "Ne așteptăm să atragem în primul val câteva zeci, după care vor veni câteva sute și dorim să atragem cam 20.000 - 25.000 de muncitori. Prin această bursă a fost trimis un mesaj politic din partea Guvernului - reîntoarcerea românilor în țară, dar și unul din partea companiilor, prin care se anunță că salariile din construcții din România au crescut față de acum 2-3 ani", a mai declarat acesta.
Deși firmele prezente la eveniment au anunțat că au primit circa 700 de aplicații pentru posturile oferite, este puțin probabil ca acestea să se concretizeze în reîntoarceri în țară. Dacă salariile oferite cât și condițiile de muncă nu vor crește, este puțin probabil ca românii plecați să decidă să se întoarcă, a declarat pentru Curierul Național președintele Cartel Alfa, Bogdan Hossu.
Principala întrebare pe care o pune Confederația autorităților române este legată de costurile acestei acțiuni: "Nu cunoaștem costurile și eficiența acțiunii organizate în Italia, dar apreciem că ea este bine-venită, măcar și pentru a face pe înalții funcționari publici, inclusiv miniștrii, să înțeleagă, măcar în martie 2008, că deficitul de forță de muncă cu care se confruntă economia românească nu este unul de conjunctură, redus ca amploare și lipsit de importanță".
ANOFM, agenția cu două funcții
"Toată lumea susține că există o criză de forță de muncă în România, iar noile taxe impuse de Păcuraru nu vor ajuta la ameliorarea situației", ne-a mai declarat Cristian Pârvan. Soluții pentru ieșirea din această criză ar fi calificarea forței de muncă tinere, reîntoarcerea muncitorilor plecați în afară sau importarea de forță de muncă din statele extracomunitare. Totuși, a doua variantă este dificilă în condițiile în care ANOFM, agenție plătită din bani publici, are o politică dublă și contrară, adică organizează cursuri de formare pentru posturile din afara țării oferite românilor și în același timp încearcă să readucă înapoi în România muncitorii plecați. Rezolvarea problemelor se poate face numai dacă se va ajunge la o conlucrare între statul românesc, sindicate și patronate, potrivit lui Bogdan Hossu.
CNPR amintește autorităților în comunicatul remis că lipsa forței de muncă produce estimativ României pierderi de peste 2 miliarde de euro la Produsul Intern Brut.
De asemenea, ultima soluție, aducerea de forță de muncă din țări din afara Uniunii Europene, este dificilă datorită procedurii greoaie și complicate din cadrul Oficiului Român pentru Imigrare de pe lângă Ministerul Internelor și Reformei Administrative (MIRA) și a reducerii numărului de permise de muncă pentru străini la 10.000.
Criza forței de muncă a fost creată artificial de guvernanți
Din punctul de vedere al liderului sindicatului Cartel Alfa, importarea de forță de muncă nu înseamnă decât crearea unei crize sociale și creșterea responsabilității comunitare, cât și a cheltuielilor legate de integrarea unui străin în societatea românească. "Deficitul actual de pe piața forței de muncă a fost creat de menținerea în mod artificial a salariului minim scăzut și a lipsei de investiții de către angajatori în muncitori", a mai explicat acesta. De asemenea, din această cauză, liderul sindical consideră că în scurt timp ne vom confrunta cu o reducere a competitivități, pe piața muncii din România.
Conform comunicatului, CNPR a solicitat în mod repetat autorităților responsabile, Ministerului Muncii și MIRA, să inițieze acțiuni care să trateze frontal problema forței de muncă din România, în primul rând prin amplificarea procesului de formare și instruire a adulților, în paralel cu revederea condițiilor privind acordarea prea lejeră de ajutoare sociale unor persoane capabile să muncească.
"Numai satisfacerea cererii actuale de ocupare a locurilor de muncă și crearea de noi locuri de muncă, minimum 1-2 milioane în următorii ani, reprezintă soluția reală la lipsa de finanțare a bugetelor sociale, și nu impunerea haotică și birocratică a unor noi contribuții pe seama celor care mai continuă să muncească.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie contabila cofetarie
Gestionarea contabila a unei cofetarii presupune o evidenta clara a tuturor operatiunilor financiare, de la achizitia ingredientelor pana la vanzarea produselor finite. Intrucat aceasta activitate implica atat productie, cat si comercializare, inregistrarile contabile trebuie sa reflecte corect toate tranzactiile, inclusiv cheltuielile, veniturile si taxele aferente. In acest articol, va prezentamdoua exemple practice de monografii contabile pentru cofetarii.Monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila privind depozitarea cerealelor
O monografie contabila bine structurata pentru depozitarea cerealelor este cruciala pentru a reflecta corect si transparent activitatile economice, stocurile si fluxurile financiare implicate. Prin acest articol, ne propunem sa oferim o prezentare detaliata a aspectelor contabile relevante pentru gestionarea depozitelor de cereale, incluzand evidentierea inregistrarilor contabile specifice, conform legislatiei in vigoare.Depozitarea cerealelor: aspecte legislativePotrivit pct. 284 din O.M.F.P....
vezi AICI monografia << Monografie contabila agricultura. Cultivarea cerealelor
Cultivarea cerealelor joaca un rol esential in agricultura, reprezentand o sursa importanta de hrana si materii prime la nivel global. De la grau si porumb, pana la orz si ovaz, aceste culturi sunt fundamentale atat pentru industria alimentara, cat si pentru productia de furaje sau alte produse derivate. In acest articol, vom analize aspecte contabile specifice acestei activitati si vom oferi exemplu de monografie contabile pentru cultivarea cerealelor in agricultura.Aspecte contabile pentru...
vezi AICI monografia << Monografie contabila tichete cadou si aspecte fiscale importante
Tichetele cadou reprezinta un beneficiu salarial oferit de angajatori salariatilor, ca forma de recompensa sau stimulare. Pe langa avantajele pentru angajat, care primeste un supliment financiar neimpozabil in anumite limite, tichetele cadou ofera beneficii si pentru angajator, intrucat acestea pot fi scutite de taxe, in anumite conditii, conform legislatiei fiscale din Romania. Ele trebuie inregistrate corect in contabilitate avand in vedere tratamentele diferite in functie de destinatia lor....
vezi AICI monografia << Monografie contabila brutarie/panificatie
Brutariile si companiile din domeniul panificatiei au nevoie de o evidenta contabila precisa pentru a urmari costurile de productie, stocurile de materii prime, vanzarile si alte cheltuieli operationale specifice acestui sector. Activitatea unei brutarii este o activitate de productie si trebuie organizata, din punctul de vedere al monografiei contabile, ca pentru acest tip de activitate (productie). Va prezentam in acest articol cateva aspecte fiscale si contabile esentiale pentru acest tip de...
vezi AICI monografia << Monografie prestari servicii intracomunitare
Prestarea de servicii si livrarile intracomunitare reprezinta furnizarea de servicii/ livrarea de bunuri intre doua firme sau persoane impozabile din state membre ale Uniunii Europene. Exista anumite facilitati fiscale pentru acest tip de activitate si diverse inregistrari contabile specifice. Vom prezenta in acest articol cateva studii de caz reale ce contin monografii contabile pentru prestarea de servicii/livrari intracomunitare si vom face cateva precizari esentiale privind aspectele fiscale...
vezi AICI monografia << Monografii contabile sponsorizare 2025: spete utile
Sponsorizarea este actul juridic prin care doua persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare pentru sustinerea unor activitati fara scop lucrativ desfasurate de catre una dintre parti, denumita beneficiarul sponsorizarii. Sponsorizarea se acorda de obicei in schimbul unor beneficii, cum ar fi promovarea imaginii sau a brandului sponsorului.Contractul de sponsorizare se incheie in forma scrisa, cu specificarea obiectului,...
vezi AICI monografia << Monografie impozit chirii 2025: studii de caz utile
Inregistrarea corecta si completa a impozitului pe venituri din chirii este esentiala pentru asigurarea conformitatii cu legislatia fiscala in vigoare. In acest articol vom prezenta mai multe studii de caz cu monografii contabile pentru impozitul pe veniturile din chirii in 2025, oferindu-va detalii importante si despre modul in care se declara aceste venituri, dar si alte aspecte fiscal-contabile relevante.Impozit pe chirie - aspecte fiscale importanteIncepand cu 1 ianuarie 2024, venitul...
vezi AICI monografia << Monografie contabila investitii: aspecte fiscale si studii de caz
Investitiile reprezinta un element central in strategia de dezvoltare si crestere a oricarei entitati economice, fie ca este vorba despre extinderea capacitatilor de productie, achizitia de noi tehnologii sau diversificarea portofoliului de active. In acest articol vom prezenta diverse monografii contabile pentru investitii, evidentiind aspecte teoretice si practice ale contabilizarii diferitelor tipuri de investitii.Monografie vanzare investitie in curs si vanzare terenINTREBARE:X SRL (platitor...
vezi AICI monografia << Monografie contabila ochelari de vedere si obligatiile angajatorilor
Decontarea ochelarilor de vedere este un subiect de interes atat pentru angajatori, cat si pentru angajati, mai ales in contextul in care tot mai multe persoane isi desfasoara activitatea in fata calculatorului. Va prezentam in acest articol aspectele fiscale si contabile de care trebuie sa tina cont o societate pentru decontarea ochelarilor de vedere, inclusiv documentele justificative si inregistrarile contabile necesare pentru a asigura conformitatea cu reglementarile fiscale si contabile....
vezi AICI monografia <<