Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 12 September 2010 - 04:50 PM
Fonduri nerambursabile UE
#1
Postat 25 March 2008 - 09:56 PM
#2
Postat 30 March 2008 - 04:39 PM
- am posibilitatea ca impreuna cu cineva sa intocmesc dosare pentru obtinerea de fonduri nerambursabile de la UE
intrebari:
- care este codul caen pentru a putea intocmi astfel de proiecte si daca sunt necesare anumite studii superioare obligatorii pt. a putea intocmii astfel de dosare?
- o PFA cu studii superioare poate intocmii astfel de proiecte?
va multumesc
#3
Postat 09 June 2008 - 08:08 AM
mai ales ca am un ONG platitor de TVA, care a incheiat un subcontract de grant.
Nu l-am gasit la scutiri de TVA.
#4
Postat 02 July 2008 - 04:16 PM
As vrea sa dezbat (in privat - messenger sau mail) o problema legata de zonele defavorizate si finantarile nerambursabile cu cineva care a mai avut de a face cu asa ceva.
Dupa ce problema va fi lamurita, bineanteles ca o vom pune pe forum pentru a beneficia si altii de solutia gasita.
Multumesc si astept doritori (cu mail sau mess ID) pentru a dezbate problema.
#5
Postat 06 July 2008 - 08:57 PM
aandrei, la Mar 30 2008, 05:39 PM, a spus:
- am posibilitatea ca impreuna cu cineva sa intocmesc dosare pentru obtinerea de fonduri nerambursabile de la UE
intrebari:
- care este codul caen pentru a putea intocmi astfel de proiecte si daca sunt necesare anumite studii superioare obligatorii pt. a putea intocmii astfel de dosare?
- o PFA cu studii superioare poate intocmii astfel de proiecte?
va multumesc
- Noul cod CAEN este 7022= Activități de consultanță pentru afaceri și management, nu sunt necesare studii superioare... , in schimb, pentru a avea succes iti trebuie experienta.
- poti intocmi si ca PFA.
#6
Postat 06 November 2008 - 03:21 PM
ce se intampla, dpdv contabil, daca o societate a primit un fond nerambusabil acum 5 ani, nu a folosit banii conform proiectului si acum se judeca pentru a mai trage de timp in legatura cu returnarea banilor (esalonari, dobanzi, etc). eu ce trebuie sa fac, sa mut valoarea din contul 131? si daca da, unde? precizez ca procesul de judecata este in curs de derulare.
multumesc!
ma scuzati ca insist, poate este banala intrebarea postata de mine dar chiar as vrea sa ma ajutati cu un raspuns va rog! nu a mai intalnit nimeni aceasta situatie? eu practic m-am gandit sa las totul asa cum este pana la sentinta finala si cand va trebui sa returneze banii sa scad soldul contului, proportional cu platile evident iar dobanzile si dif de curs separat ''la locul lor''.
multumesc
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 23 August 2009 - 01:39 PM
#7
Postat 06 November 2008 - 04:07 PM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 07 November 2008 - 10:37 PM
citare mesaj anterior
#8
Postat 07 November 2008 - 01:48 AM
E Ok ceea ce ti-a raspuns grayraven I
Lasi totul asa cum este,pana la definitivarea procesului (deci tot ceea ce ai primit -suma in lei - este in ct.445). La definitivarea procesului, daca returnezi banii, vei face acea nota 5121 = 445. Pr.dobanzi, penalitati, chelt.judecata, s.a., tb.vazut contractul si ceea ce stipuleaza. Daca firma e platitoare de imp.profit si aceste cheltuieli (pt.dobanzi, penalitati s.a.) sunt prevazute in ctr., ele sunt deductibile fiscal.
Imi pare rau, dar sunt prea putine detalii! Banii nu au fost folositi deloc, au fost folositi pt.altceva, e o deturnare de fonduri - nu e nimic exclus, am intalnit in expertize - , banii au fost folositi partial? Daca au fost partial folositi, de ce nu s-a continuat - motive - ? Cat a fost subventia-100%, era si participare de la firma? S-au primit toti banii, cat erau in contract? Soc.e pl.imp.venit, profit, TVA? Pt.ce au fost banii - investitii, dezvoltare, cheltuieli? De la cine -guvern.phare,s.a.? Subventie ne/rambursabila? Ce perioada? Pentru o analiza, tb.multe detalii! Atentie, mare atentie ceea ce semnezi !
Va rog, cand puneti astfel de intrebari, incercati sa fiti cat mai clari si cat mai detaliati. Pentru noi toti timpul e valoros, din toate punctele de vedere- studiu,f.f.f.mult studiu, recreere, familie, casa, dorinta de a ajuta, s.a.
Te rog, sa nu consideri ca e o observatie directa la adresa ta, fiindca nu e obligatie contractuala activitatea de a raspunde pe forum, ci doar e un mic gest de ajutor-pe care fiecare din cei care raspundem, speram sa-l facem cat mai bine si corect-, dar e bine sa clarifici - intrebi, raspunzi - o singura data, atat pt.tine, cat si pt.cel care raspunde ! E o constatare generala !
Mult succes. Daca ai nelamuriri, voi incerca sa te ajut cu ceea ce pot!
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 07 November 2008 - 10:37 PM
#9
Postat 07 November 2008 - 10:14 AM
cu toate ca detaliile acestei probleme tin mai mult de partea juridica a situatiei am sa incerc sa prezint situatia in totalitate chiar daca am inteles raspunsurile primite poate pe viitor cine va mai avea aceasta problema sa se poata inspira din acest topic.
o sc primeste un fond nerambursabil pentru achizitie instalatii pe baza unui proiect de investitii. in momentul aprobarii banii au fost virati in contul curent al societatii. are termen de justificare a fondurilor primite 1 an. dupa acest an ''micul intreprinzator'' nu isi indeplineste obligatiile adica nu achizitioneaza instalatiile respective (in cazul de fata au fost cateva coincidente nefericite, nu e vorba de actiuni ilicite deturnare de fonduri, etc..ci doar de birocratia stupida din tara noastra), dar nici nu se duce sa anunte ca nu a reusit sa foloseasca banii conform proiectului initial. cu alte cuvinte a tacut si a preferat sa astepte sa vada ce se intampla. pot spune ca pe de o parte a avut noroc pentru ca a fost lasat in pace timp de 4 ani (si a castigat ceva si din diferentele de curs, fondurile primite fiind in eur). dupa acesti 4 ani de la expirarea termenului a primit o invitatie in vederea justificarii banilor cheltuiti. s-a prezentat, nu a avut cum sa justifice banii si in concluzie a primit instiintare de returnare a banilor. el este de acord cu returnarea fondurilor dar nu si cu dobanda impusa de ei asa ca a contactat un avocat care considera ca are toate sansele sa castige bazandu-se pe faptul ca nu exista specificat clar in contractul initial cine trebuie sa initieze actiunea de justificare a banilor si mai mult de atat contractul este conceput fara a se avea in vedere situatia in care sc nu isi indeplineste obligatiile existand totusi clauza care specifica obligativitatea sc de a returna banii in cazul neindeplinirii obligatiilor ce-i revin (macar atat, nu? altfel cred ca am lua toti fonduri ''atat de nerambursabile''!) dar fara a se specifica in cat timp trebuie returnati acesti bani. procesul de judecata este in curs de derulare dar daca mai este cineva interesat am sa revin cu detalii la incheierea lui (chiar daca dureaza ani de zile sper ca acest forum sa reziste in timp).
nu stiu ce alte detalii ar mai trebui ca sa va faceti o parere despre acest caz, intrebarea initiala era de fapt daca eu trebuie sa evidentiez in balanta mea valoarea fondului ca suma implicata in litigii, sau necuvenita sau .... dupa cum bine v-ati dat seama eu nestapanind prea bine tainele contabilitatii, cel putin nu inca
o singura nelamurire mai am, de ce 445 si nu 131?
multumesc inca o data pentru raspunsuri!
tot eu, nu mai e nevoie de raspuns la intrebarea 131 sau 445, m-am documentat! scuze!
#10
Postat 07 November 2008 - 11:41 AM
#11
Postat 07 November 2008 - 12:53 PM
#12
Postat 07 November 2008 - 03:24 PM
bubuvict, la Nov 7 2008, 10:14 AM, a spus:
În debitul conturilor din grupa 13 ''Subvenții pentru investiții'' se înregistrează:
- cota parte a subvențiilor pentru investiții trecute la venituri, corespunzător amortizării calculate (758);
- partea din subvenția pentru investiții restituită sau de restituit (512, 462). - Extras din Ordin 1752 /2005 -
Pana la finalizarea procesului nu mai umbli la ea, ci o lasi acolo. Se va vedea cu atat mai mult vechimea ei, nerespectarea contractului si justificarea unor eventuale cheltuieli. Nu vad prin ce alte conturi o poti plimba in situatia data, cf.Or.1752, decat 462 sau 5121. Daca o plimbi prin alte conturi, eu zic ca nu e bine - sa nu zica "cineva" ca vrei sa ascunzi sume, Doamne fereste! Deocamdata ea este subventie, cf.contractului. Abia la finalizarea procesului o vei returna ( 131 = 5121 ) si tot atunci vom vedea care e natura dobanzilor si a altor cheltuieli sau poate ..... ramane subventia in continuare pt. a se utliza in scopul in care a fost atribuita! Nu putem stii ce minune se poate intampla!
Scuze, era cam tarziu aseara, cred ca te-am ametit putin in raspunsul anterior. Cand ai inregistrat contractul de subventie trebuia facut 445 = 131, incasarea subventiei 5121 = 445. Deci subventia nefolosita, trebuie sa fie acum pe 131, pana la finalizare. Intr-adevar interesanta speta! Ar fi bine daca ai putea sa ne tii la curent, pentru cultura noastra generala! Si la fel de ciudat, aprob spusele lui AnAbEllA, rapoarte nu s-au depus? De a durat atat pana s-au sesizat? Si zic eu ca e corect sa se plateasca dobanzi, ca nimeni nu-ti da bani sa-i folosesti 5 ani si sa nu aiba nici un castig! Poate doar parintii, dar nu e cazul aici! Glumesc!
Oricum, succes. Si... ramane valabila incheierea raspunsului anterior!
Tot pt.bubuvict
Am uitat ! Cred ca atunci cand ai intrebat daca treci pe litigii aceasta subventie, te-ai gandit ca e similar cu situatia clientilor incerti. La clienti incerti, situatia e clara, deoarece e stabilit prin lege. La subventii, eu nu cunosc sa fie o astfel de prevedere legislativa. Deci, sfatul meu in continuare, este sa faci provizion, pentru ca daca vor trebui returnati banii (plus chelt.suplim.) firma sa nu fie distrusa in intregime, plus ca cunoscand situatia actuala, este o masura contabila care se impune. Si asta cu atat mai mult, daca firma e platitoare de impozit pe profit.
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 23 August 2009 - 01:42 PM
#13
Postat 10 November 2008 - 10:17 AM
#14
Postat 23 January 2018 - 11:12 AM
Am rugămintea către cei care cunosc contabilitatea fondurilor nerambursabile, să mă ajute cu următoarele informații:
societatea desfășoară activitatea pentru utilități publice, este un SA
Un proiect aprobat de MFE, împărțit pe surse de finanțare (9,27% Contribuție operator și 90,73% - surse FC, BS și BL)
Cererea de rambursare a fost înregistrată in contabilitate pe aceste surse de finanțare( 445=475)
După primirea notificării de la AM, au fost autorizate sumele ptr. BL și achitate celelalte (FC+BS+TVA), și au fost inregistrate și acestea (5121= 445)
In contul 445 a mai rămas suma aferentă obligației operatorului (sold debitor).
Vreau să știu cum se procedează cu acest sold, pentru că teoretic obligația operatorului a fost autorizată, dar cum o evidențiez, rămâne in sold până la inchiderea proiectului și o repartizez pe investiția realizată saucum se procedează?
mulțumesc
Similar Topics
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi