Aceasta postare a fost editata de mihaela_cva: 14 May 2010 - 09:24 PM
Completare RJIP
#141
Postat 14 May 2010 - 09:24 PM
#142
Postat 20 May 2010 - 10:52 AM
Cornny, la May 14 2010, 04:09 PM, a spus:
Eu cred ca v-au confundat cu un SRL. Apropo, ce fel de control ati avut? De la Fisc sau de la Garda?
aveau de controlat pf si af-uri
daca controlau srl imi mai cereau si alte acte nir ,
mihaela_cva, la May 14 2010, 10:24 PM, a spus:
acum m-am informat la metodologie la finante si tot ce mi-au zis (cei de la garda )nimic nu e corect
data viitoare le bag ordonanta sub nas
#143
Postat 20 May 2010 - 12:17 PM
Sunt un fel de mafie a statului, la care f. multi cotizeaza lunar de frica amenzilor fara fundament real si culmea este ca "nimeni" nu stie, nu vede nimic si nu ia masuri impotriva lor. Ar trebui inregistrati si sa se puna lumea cum trebuie pe capul lor, sa ajunga acolo unde le este locul !!!!
Dana
#144
Postat 20 May 2010 - 04:08 PM
#145
Postat 24 May 2010 - 03:12 PM
lipsesc date importante din problema descrisa de dvs, cum ar fi: ce cod CAEN aveti? desfasurati doar activitate pe baza de contract sau si alteceva ? ce fel de contract: de agent /comision, sau incheiat potrivit codului civil ? Presupun ca sunteti constituit in PFA si impozitat in sistem real:
- pentru aceasta in RJIP treceti asa cum ati spus in ordine cronologica toate operatiunile (incasari /plati) fara a face vreun calcul, acesta se face la sfarsitul anului
- treceti im RJIP excat valoarea virata conform extr de cont la data respectiva. ( presupun ca aveti cont pentru PFA si in acest caz comisioanele de administrare a contului sunt deductibile)
- celelalte cheltuieli la care faceti referire le puteti trece in RJIP si sunt deductibile daca intrunesc condittile ! ( nefacand precizarile de care vorbeam, este mai greu de spus...)
Este foarte important ca platitorul dvs. de venit sa va puna la dispozitie "dovada" ca cei 10% au fost virati, adica o copie dupa borderoul care insoteste formatul electronic depus la finante de catre acesta ( decl 205)
Considerati acest raspuns plecand de la presupunerea la care m-am referit..., puteti reveni cu detalii
Sunt constituit PFA cu cod caen 6619 .Am un contract de agent.
In RJIP inregistrez toate operatiunile in ordine cronologica (incasari/plati) dar cum procedez la sfarsitul anului si cum incep un an nou?
In baza contractului si a ordinelor de deplasare inregistrez biletele de calatorie
,abonamentele,cartele eliberate de metrorex precum si diurna de 13 lei/zi(deoarece sunt peste 12 ore si indeplinesc executarea contractului intr-o alta localitate).
Platitorul meu de venit mi-a eliberat o adeverinta din care reies sumele facturate,sumele retinute precum si cele platite.
In RJIP inregistrez sumele incasate conform extras de cont(suma diminuata cu 10%),dar facturile unde le inregistrez?
Cheltuielile de inregistrare care contin TVA se inregistreaza inclusiv cu TVA-ul aferent sau se scade TVA-ul?
Tipizatele achizionate cu TVA se inregistreaza inclusiv cu TVA-ul aferent sau se scade TVA-ul?
Multumesc.
#146
Postat 24 May 2010 - 04:17 PM
#147
Postat 24 May 2010 - 05:51 PM
În fisa de operatiuni diverse se trece în baza chitantei suma stabilita ca deductibilă pentru stabilirea venitului net (art. 47 din Ordinul nr. 1040/2004)
Având in vedere ca fisele pentru opera?iuni diverse se intomesc pentru fiecare fel de cheltuieli, acestea se centralizeaza intrun Jurnal de operatuni diverse (art.46 din Ordinul MFP nr. 1040/2004 ,,Pentru fiecare fel de cheltuieli se va întocmi Fişa pentru operaţiuni diverse, iar totalul lunar al acestora se va înregistra în Jurnalul privind operaţiuni diverse pentru cheltuieli.
Contribuabilii pot întocmi o singură fişă pentru operaţiuni diverse care să cuprindă toate cheltuielile a căror deductibilitate nu este plafonată.
Contribuabilii care nu efectuează cheltuieli de natura celor care sunt deductibile plafonat pot să evidenţieze aceste cheltuieli numai în Registrul-jurnal de încasări şi plăţi, nemaifiind obligatorie întocmirea Fişei pentru operaţiuni diverse şi, implicit, a Jurnalului privind operaţiuni diverse. Pentru cheltuielile cu amortizarea se va întocmi Fişa pentru operaţiuni diverse,,.
Cheltuielilor nedeductibile se trec întrun centralizator, document cumulativ, întocmit conform Ordinului MFP nr. 1040/2004, art. 52 ,,Venitul net sau pierderea fiscală se calculează astfel: din totalul sumelor încasate, evidenţiate în col. 5, respectiv 6, din Registrul-jurnal de încasări şi plăţi, se scad cheltuielile cu amortizarea fiscală a bunurilor şi drepturilor, evidenţiate în Fişa pentru operaţiuni diverse, şi totalul sumelor plătite, evidenţiate în col. 7, respectiv 8, din Registrul-jurnal de încasări şi plăţi, şi se adună sumele plătite pentru cumpărarea bunurilor amortizabile şi totalul cheltuielilor nedeductibile, care se preia din centralizatorul cheltuielilor nedeductibile, acest centralizator întocmindu-se cu ajutorul unui document cumulativ,,.
Aceasta postare a fost editata de G David: 24 May 2010 - 05:52 PM
#148
Postat 07 June 2010 - 12:10 PM
mcimni nu ne-a spus si ce spaga le-a dat! Probabil ca nu era stapan foarte bine pe situatie...si ei au profitat. Eu personal nu am auzit o aberatie mai mare decat asta.....sa ai tot timpul banii in casa (care casa?) si mai ales "practic de banii mei ma pot folosi doar anul urmator dupa ce platesc imp de 16%".Impozitul pe PFA se plateste oricum, anticipat!
Nu-mi vine sa cred...ce tupeu au "controlorii" nostri!
#149
Postat 07 June 2010 - 01:17 PM
Elena Pana, la Jun 7 2010, 01:10 PM, a spus:
mcimni nu ne-a spus si ce spaga le-a dat! Probabil ca nu era stapan foarte bine pe situatie...si ei au profitat. Eu personal nu am auzit o aberatie mai mare decat asta.....sa ai tot timpul banii in casa (care casa?) si mai ales "practic de banii mei ma pot folosi doar anul urmator dupa ce platesc imp de 16%".Impozitul pe PFA se plateste oricum, anticipat!
Nu-mi vine sa cred...ce tupeu au "controlorii" nostri!
i-am zis ca am 400 ron dar nu am stiut pentru ce ii vrea spaga sau chitanta
dupa care la sfarsit mi-a dat pv si chitanta si mi-a scris in pv ca nu aveam completat rjip la 01.01.2010
nu am dat spaga
problema e ca m-a pus sa modific rjip de la inceputul anului cu sumele cu tot cu tva
mai are rost sa trec cheltuielile nedeductibile in rjip?
#150
Postat 07 June 2010 - 01:47 PM
La sfarsit de an, cand trebuie sa completezi declaratia 200, iti faci o anexa in care treci:
Venituri incasate - Cheltuieli efectuate + Cheltuieli nedeductibile - Amortizare mijloace fixe = Venit impozabil.
Deasemenea, te sfatuiesc sa-ti intocmesti fise de operatiuni diverse pentru astfel de cheltuieli. De ex. pt chelt cu amortizarea si pt cheltuieli nedeductibile. Astfel, in orice moment se poate verifica de ce V-C di rjip nu dau cu venitul net din declaratia globala.
#151
Postat 07 June 2010 - 05:35 PM
#152
Postat 09 June 2010 - 07:56 AM
Elena Pana, la Jun 7 2010, 02:47 PM, a spus:
La sfarsit de an, cand trebuie sa completezi declaratia 200, iti faci o anexa in care treci:
Venituri incasate - Cheltuieli efectuate + Cheltuieli nedeductibile - Amortizare mijloace fixe = Venit impozabil.
Deasemenea, te sfatuiesc sa-ti intocmesti fise de operatiuni diverse pentru astfel de cheltuieli. De ex. pt chelt cu amortizarea si pt cheltuieli nedeductibile. Astfel, in orice moment se poate verifica de ce V-C di rjip nu dau cu venitul net din declaratia globala.
am o facura care o emit la un singur client iar de la furnizori am 3-4 facturi care sunt deductibile ; nu am cheltuieli cu amortizarea
cand am spus de cheltuieli nedeductibile m-am referit la a trece amenda care am primit-o si la impozitul pe venit
Zzuper, la Jun 7 2010, 06:35 PM, a spus:
pentru ca unul dintre ei a fost seful GF iar acum e comisar
#153
Postat 09 June 2010 - 04:45 PM
#154
Postat 18 June 2010 - 11:28 AM
emiliani, la May 24 2010, 04:12 PM, a spus:
lipsesc date importante din problema descrisa de dvs, cum ar fi: ce cod CAEN aveti? desfasurati doar activitate pe baza de contract sau si alteceva ? ce fel de contract: de agent /comision, sau incheiat potrivit codului civil ? Presupun ca sunteti constituit in PFA si impozitat in sistem real:
- pentru aceasta in RJIP treceti asa cum ati spus in ordine cronologica toate operatiunile (incasari /plati) fara a face vreun calcul, acesta se face la sfarsitul anului
- treceti im RJIP excat valoarea virata conform extr de cont la data respectiva. ( presupun ca aveti cont pentru PFA si in acest caz comisioanele de administrare a contului sunt deductibile)
- celelalte cheltuieli la care faceti referire le puteti trece in RJIP si sunt deductibile daca intrunesc condittile ! ( nefacand precizarile de care vorbeam, este mai greu de spus...)
Este foarte important ca platitorul dvs. de venit sa va puna la dispozitie "dovada" ca cei 10% au fost virati, adica o copie dupa borderoul care insoteste formatul electronic depus la finante de catre acesta ( decl 205)
Considerati acest raspuns plecand de la presupunerea la care m-am referit..., puteti reveni cu detalii
Sunt constituit PFA cu cod caen 6619 .Am un contract de agent.
In RJIP inregistrez toate operatiunile in ordine cronologica (incasari/plati) dar cum procedez la sfarsitul anului si cum incep un an nou?
In baza contractului si a ordinelor de deplasare inregistrez biletele de calatorie
,abonamentele,cartele eliberate de metrorex precum si diurna de 13 lei/zi(deoarece sunt peste 12 ore si indeplinesc executarea contractului intr-o alta localitate).
Platitorul meu de venit mi-a eliberat o adeverinta din care reies sumele facturate,sumele retinute precum si cele platite.
In RJIP inregistrez sumele incasate conform extras de cont(suma diminuata cu 10%),dar facturile unde le inregistrez?
Cheltuielile de inregistrare care contin TVA se inregistreaza inclusiv cu TVA-ul aferent sau se scade TVA-ul?
Tipizatele achizionate cu TVA se inregistreaza inclusiv cu TVA-ul aferent sau se scade TVA-ul?
Multumesc.
Revin cu detaliile de mai sus,
ma poate ajuta cineva?
Multumesc!
#155
Postat 18 June 2010 - 04:50 PM
emiliani, la Jun 18 2010, 11:28 AM, a spus:
emiliani, la May 24 2010, 04:12 PM, a spus:
lipsesc date importante din problema descrisa de dvs, cum ar fi: ce cod CAEN aveti? desfasurati doar activitate pe baza de contract sau si alteceva ? ce fel de contract: de agent /comision, sau incheiat potrivit codului civil ? Presupun ca sunteti constituit in PFA si impozitat in sistem real:
- pentru aceasta in RJIP treceti asa cum ati spus in ordine cronologica toate operatiunile (incasari /plati) fara a face vreun calcul, acesta se face la sfarsitul anului
- treceti im RJIP excat valoarea virata conform extr de cont la data respectiva. ( presupun ca aveti cont pentru PFA si in acest caz comisioanele de administrare a contului sunt deductibile)
- celelalte cheltuieli la care faceti referire le puteti trece in RJIP si sunt deductibile daca intrunesc condittile ! ( nefacand precizarile de care vorbeam, este mai greu de spus...)
Este foarte important ca platitorul dvs. de venit sa va puna la dispozitie "dovada" ca cei 10% au fost virati, adica o copie dupa borderoul care insoteste formatul electronic depus la finante de catre acesta ( decl 205)
Considerati acest raspuns plecand de la presupunerea la care m-am referit..., puteti reveni cu detalii
Sunt constituit PFA cu cod caen 6619 .Am un contract de agent.
In RJIP inregistrez toate operatiunile in ordine cronologica (incasari/plati) dar cum procedez la sfarsitul anului si cum incep un an nou?
In baza contractului si a ordinelor de deplasare inregistrez biletele de calatorie
,abonamentele,cartele eliberate de metrorex precum si diurna de 13 lei/zi(deoarece sunt peste 12 ore si indeplinesc executarea contractului intr-o alta localitate).
Platitorul meu de venit mi-a eliberat o adeverinta din care reies sumele facturate,sumele retinute precum si cele platite.
In RJIP inregistrez sumele incasate conform extras de cont(suma diminuata cu 10%),dar facturile unde le inregistrez?
Cheltuielile de inregistrare care contin TVA se inregistreaza inclusiv cu TVA-ul aferent sau se scade TVA-ul?
Tipizatele achizionate cu TVA se inregistreaza inclusiv cu TVA-ul aferent sau se scade TVA-ul?
Multumesc.
Revin cu detaliile de mai sus,
ma poate ajuta cineva?
Multumesc!
#156
Postat 27 June 2010 - 06:51 PM
Sunt Pfa expert contabil de abia infiintat si am oarecare nelamuriri in legatura cu completarea registrului de incasari-plati.
Am observat ca am coloana separata de numerar si banca , in legatura cu banca nu am neintelegeri dar am cu numerarul... si anume " daca fac retrageri de pe card deci numerar trebuie sa justific fiecare leu pe care il cheltui pt nevoi personale ?
Adica efectuez plati pt plata utilitatilor sau plata CAS sau CASS prin banca iar apoi retrag numerar pt subzistenta de zi cu zi, trebuie sa detaliez toate cheltuielile marunte de zi cu zi ???
Ar trebui in mod normal sa fac un puhoi de dosar pt plati cu n-uri de bonuri si chitante pentru diverese plati lunare ????
multumesc de ajutor
raduci
#157
Postat 28 June 2010 - 09:51 AM
Aceasta postare a fost editata de G David: 28 June 2010 - 09:56 AM
#158
Postat 28 June 2010 - 10:31 AM
#159
Postat 14 July 2010 - 05:03 PM
Va rog sa nu aruncati cu pietre in mine...e prima data cand am primit pe mana o Intreprindere Individuala si e si platitoare de TVA. Este vorba despre un magazin alimentar la tara si nu stiu cum sa inregistrez urmatoarele:
1. in RJIP inregistrez la plati in numerar chitante, bonuri fara TVA?
2. in RJIP inregistrez la venituri valoarea monetarelor si rapoartelor Z de la casa cu TVA sau fara TVA?
3. In jurnalul de cumparaturi e clar ce trebuie sa trec, dar in jurnalul de vanzari nu trec nimic? intreprinderea nu emite facturi, isi vinde produsele doar pe baza bonului fiscal de la casa de marcat....nu stiu ce sa fac, nu cred ca trebuie inregistrate rapoartele Z in jurnalul de vanzari. Va rog sa ma lamuriti.
Am adresat aceasta intrebare aici pentru ca stiu ca Intrep. individ. conduc contabilitatea in partida simpla ca si PFA-urile.
Va rog mult sa imi raspundeti. Sa nu ma intrebati de ce si-a ales sa fie platitor de TVA ca nici eu nu am inteles, imi e de ajuns ca titularul intreprinderii nu are habar nimic de contabilitate si finante.
Va multumesc anticipat. :wink:
#160
Postat 06 August 2010 - 07:26 PM
Similar Topics
3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi