(Atentie, doar penalitatile datorate (sau platile impozitului datorat) statului Roman sunt considerate nedeductibile.Penalitatile datorate furnizorilor, de ex. Banca, utilitati etc...sunt deductibile)
Completare RJIP
#181
Postat 16 January 2012 - 01:38 PM
(Atentie, doar penalitatile datorate (sau platile impozitului datorat) statului Roman sunt considerate nedeductibile.Penalitatile datorate furnizorilor, de ex. Banca, utilitati etc...sunt deductibile)
#182
Postat 19 January 2012 - 02:10 PM
Am si eu o intrebare legata de Registrul de incasari si plati,precum si de fisele de operatiuni diverse.
De exemplu sa spunem ca am facut ceva cumparaturi in care am obiecte de birotica ( pe care am inteles ca le pot deduce) precum si obiecte necesare pentru protocol( aici am inteles ca am voie doar 2% din profit)
Intrebarea mea este :
-cum se trece in Registrul de incasari si plati? si cum trec pe fise? ( defalcat birotica de protocol? Adica voi avea 2 fise??)
Multumesc anticipat !
PS. De fapt nu am pus doar o intrebare...
#183
Postat 24 January 2012 - 08:21 AM
corpus, la 31 July 2009 - 09:17 PM, a spus:
"Nu constituie venit brut şi nu se înregistrează în Registrul-jurnal de încasări şi plăţi sumele încasate, cum sunt:
- aporturile în numerar sau echivalentul în lei al aporturilor în natură făcute la începerea unei activităţi ori în cursul desfăşurării acesteia
- sumele primite sub formă de credite bancare sau de împrumuturi de la persoane fizice ori persoane juridice;
- sumele primite ca despăgubiri;
- sumele sau bunurile primite sub formă de sponsorizări, mecenat sau donaţii.
Pentru aceste categorii de operaţiuni fie se deschid fişe pentru operaţiuni diverse distincte, fie se întocmesc situaţii cu ajutorul documentelor cumulative care să reflecte situaţia acestor sume.
Se admit la deducere numai cheltuielile care sunt aferente realizării veniturilor şi care sunt plătite în cursul unui an fiscal."
Rezulta ca puteti cheltui mai mult decat incasati pentru ca aveti voie sa faceti aceste aporturi,( adica bani adusi de acasa) iar la sfarsitul anului va rezula o pierdere fiscala ce poate fi recuperata in anii urmatori conform CF asa cum s-a spus si in postul anterior
Intrebare: Pentru "banii adusi de acasa" trebuie sa existe un contract de imprumut? sau pot sa-i prind in fisa de operatiuni diverse fara nici o justificare.
#184
Postat 25 January 2012 - 01:36 AM
kristen69, la 24 January 2012 - 08:21 AM, a spus:
Banii incasati pot fi retrasi din contul PFA fara nicio justificare. La fel si cu imprumuturile "persoanei fizice" fata de PFA.
Deci nu e cazul sa te complici cu fisa de op. div. ptr. aceste "aporturi" de numerar.
Have fun!
#185
Postat 28 January 2012 - 07:39 AM
Am si eu o intrebare.
Un PFA impozitat in sistem real, in anul 2011 achita o parte din CASS aferent anului 2010. Acea suma platirta in anul 2011 dar aferenta anului 2010 este deductibila sau nu?
Multumesc
#186
Postat 01 February 2012 - 12:19 AM
#187
Postat 08 February 2012 - 08:45 PM
#188
Postat 11 February 2012 - 09:45 PM
In RJIP incepi o noua pagina de la zero ptr. noul an.
Sper ca ai paginile numeroatate, snuruite etc.
Have fun!
Dan
Aceasta postare a fost editata de Dan I.: 11 February 2012 - 09:46 PM
#189
Postat 13 February 2012 - 02:56 PM
Dan I., la 11 February 2012 - 09:45 PM, a spus:
In RJIP incepi o noua pagina de la zero ptr. noul an.
Sper ca ai paginile numeroatate, snuruite etc.
Have fun!
Dan
Ma refer la Registrul de casa....
#190
Postat 13 February 2012 - 03:10 PM
#192
Postat 29 February 2012 - 06:34 PM
AM SI EU O PROBLEMA. AM CITIT CE S-A DISCUTAT PE TOPIC SI M-AR INTERESA DACA STITI CUM SA FAC CORECT PENTRU O PFA CARE VINDE FLORI SI ARE SI MARFA DISTRUSA? AM INTELES CA NU TREBUIE SA CALCULEZE TVA DACA MARFA , FIIND PERISABILA NU S-A PERIMAT DIN VINA VANZATORULUI( ESTE PFA PLATITOR DE TVA)
MULTUMESC ANTICIPAT
#193
Postat 29 February 2012 - 08:22 PM
#194
Postat 10 July 2012 - 05:34 PM
In urma citirii acestui topic, vreau, va rog, sa-mi confirmati daca am inteles corect:
Ridicarile de numerar nu sunt considerate venituri si in concluzie nu le iau in calcul la stabilirea profitului anual.
Cheltuielile nedeductibile partial sunt trecute intr-o fisa de operatiuni diverse, iar in RJIP se trece intreaga cheltuiala din documentul justificativ?
Si mai am o intrebare: Un birou executor judecatoresc a achizitionat de la o PF un autoturism nou dacia. Va rog frumos sa-mi spuneti cum trec achizitia in RJIP. Am inteles ca trebuie emisa dispozitie de plata catre PF. Am mai citit ca doar 50% din TVA il pot deduce, masina nefiind exclusiv folosita in interesul activitatii. Dar valoarea de achizitie fara TVA o deduc in totalitate sau tot doar 50%? Amortizarea o fac pe 4 ani, m-am mai informat, si trec pe cheltuiala in RJIP valoarea amortizarii lunare.
In speranta ca ma puteti ajuta cu un raspuns, va multumesc anticipat!
#195
Postat 12 July 2012 - 09:50 AM
Completarea in RJIP a achizitiei unui autoturism nou de la o PF. Corectati-ma daca gandesc bine inscrierea ei in registru:
Pe baza dispozitiei de plata emise de biroul de executor judecatoresc, o trec in registru cu intreaga valoare de pe dispozitie, respectiv valoarea de achizitie? Si la final de an, la calculul venitului net, adaug aceeasi valoare, respectand regula calculului venitului net( se adauga valoarea bunurilor amortizabile)? Sau trec doar amortizarea lunara prin impartirea valorii totale a masinii la 48 luni? O trec in registru sau intr-o fisa separata? Este corect ca doar 50% din valoarea totala a masinii am voie sa deduc? Ce fac cu partea nedeductibila? O adaug la final de an in totalitate, si anume jumatate din valoarea masinii, sau proportional in fiecare an pana la amortizarea integrala?
Cu cheltuielile cu combustibilul, asigurarile, procedez la fel. Deduc 50%, restul il trec nedeductibil. Trec in registru intreaga valoare, urmand ca la final de an sa trec pe nedeductibil jumatate din ea?
Multumesc mult pentru o lamurire a problemei mele.
#196
Postat 12 November 2012 - 09:45 PM
gasil, la 09 July 2009 - 09:03 AM, a spus:
Multumesc!
#197
#198
Postat 07 April 2013 - 04:05 PM
Am si eu o intrebare suplimentara la acest topic...
In RJIP am inceput sa inregistrez cheltuielile incepand cu luna feb., dar am omis sa inregistrez si cheltuielire legate de infiintarea PFA la REG.COM.
Mai pot completa aceste cheltuieli daca ele dateaza din 28 si 30 ian.?
Si inca ceva... RJIP nu se completeaza in fiecare luna pe cate o foaie, chiar daca am doar 2-3 operatiuni in luna respectiva? sau completez toate incasarile si platile pe aceeasi fila din registru pana la ultimul rand?
Multumesc pentru raspunsul vostru.
#199
Postat 08 April 2013 - 08:30 PM
Am si eu o intrebare referitoare la PFA si/sau I.I. cu activitate de comert cu amanuntul.
Stiu ca registrul de casa nu este obligatoriu, dar cand G.F. a venit in control la magazin a cerut acest registru ca sa poata verifica soldul cu Z-ul de la casa de marcat, Mentionez ca RJIP era la sediu si I.I. are doau puncte de lucru(mini magazine). Deasemenea au cerut si rapoartele de gestiune. Mi-au explicat ca trebuie sa le am neaparat, pentru ca in cazul comertului cu amanuntul de fapt platile pentru marfa ar fi de fapt deductibile partial, doar pe baza descarcarii de gestiune. Ma puteti lamuri? Sunt obligata sa tin aceste registre?
#200
Postat 08 April 2013 - 09:48 PM
Soldul zilnic la raportul de gestiune zilnic trebuie sa corespunda cu valoarea marfii pe care o aveti in magazin la un posibil inventar.
Similar Topics
6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi