Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
PFA si TVA - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


PFA si TVA

pfa srl
15 replies to this topic

#1 merhsun

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 06 February 2009 - 12:42 AM

Buna seara,

Trebuie sa recunosc ca am citit majoritatea topicurilor din acest forum legat de problema mea da nu am gasit decat bucati pe care nu le-am putut lega astfel incat sa ma declar multumit de raspuns.
Asta m-a determinat sa ma inscriu si sa spun simplu si raspicat situatia in care sunt si sa sper ca voi primi raspunsuri la fel de simple si respicate:

Sunt freelance, software consultant - oricum se poate numi in Romania - si lucrez NUMAI si NUMAI in afara tzarii pe contracte de diferite durate (numar de luni). Pana acum am avut cate o firma de contabilitate la fiecare contract careia ii platesc un onorariu si care ma ajuta cu contabilitatea astfel incat sa pot minimiza LEGAL cat mai mult taxele pe care trebuie sa le platesc in tzara in care lucrez.

<u><b>Mentionez ca toate activitatile le intreprind in afara tzarii la sediul Clientului si nu sunt platit niciodata in RON. In Romania vin doar in vizita sau in pauzele dintre contracte.</b></u>

Intrebari:
1. Daca ma declar ca si PFA in Romania cu norma de venit (asa am intzeles eu din topicuri ca se numeste modalitatea prin care declari o suma fixa si platesti pe aia 16% impozit in RO), neplatitor de TVA dar in realitate sa castig peste 40 000 Eur/an, va trebui sa platesc TVA 19% din acesta suma?
2. Impozitul se aplica in continuare la norma fixa sau se aplica la suma reala de 40 000 Eur/an?
3. Ce anume mai trebuie platit in RO si cat sunt procentele din suma reala (sau din norma fixa declarata????????????) ?????? Am tot citit de acronime gen CAS ... SA ... pensie, sanatate etc.
5. Stie cineva care ar fii solutia optima si LEGALA din punct de vedere financiar pentru situatia mea?

Intrebare stupida ... poate (nu ca celelalte au fost mai coerente):
6. Nu se poate in RO sa vin la sfarsit de an fiscal si sa declar undeva (la circa financiara????) ca am castigat in anul ce-a trecut 40 000 Eur si sa platesc 16% taxa pe ei fara sa fie PFA sau orice alta entitate declarata in Romania?
Stiu ca asta se poate in alte tzari din Europa si descrie notiunea de freelancer.

As vrea sa vad daca in urma unui calcul simplu rezultat din raspunsurile vostre voi plati (aici ma refer la orice trebuie platit de un PFA care lucreaza numai in strainatate) cumulat mai mult de 20 - 25% din venitul real!!!!

Va multumesc pentru rabdare si pentru raspunsurile voastre!



#2 thanandar

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 02 November 2009 - 12:43 AM

Buna ziua !
Va rog ajutati-ma si pe mine cu un sfat.
Vreau sa-mi fac un PFA pe IT si vreau sa facturez numai pt o tara membra UE.
Ce taxe trebuiesc platite tinand cont ca nu mai am contract indiv de munca.
Cum procedez cu facturarea externa? Mai fac Factura fiscala in ron?
Mai am vreo treaba cu TVA-ul tinand cont ca as vrea sa intru la norma de venit fixa ( pana in 35.000 euro).
Ca registre ce se foloseste?

Multumesc mult.




#3 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 02 November 2009 - 10:55 AM

Cu toata bunavointa, sfatul dvs reclama multe si ample raspunsuri, greu de sintetizat si postate pe forum.
Pentru constituire PFA ,OG 44/2008 ,iar pentru organizarea si conducerea contabilitatii OMFP 1040/2004, le gasiti usor pe net. Cititi si neclaritatile postatile pe forum.
Norma fixa de venit nu are legatura cu 35000 E, acesta este pragul de la care un neplatitor de tva trebuie sa plateasca tva.
Norma fixa se refera la impozitarea pe care v-o aplica fiscul, functie de codul CAEN pentru care sunteti autorizat si reprezinta o suma fixa pe care o datorati statului cu titlu de impozit pe ceea ce castigati, indiferent de valoarea acestui castig.
La constituire puteti opta sau nu pentru plata tva.
Daca va ganditi la norma fixa de venit, aveti grija (cod CAEN) ca nu toate activitatile din domeniul IT pot fi incadrate aici, in acest sens consultati Nomenclatorul activitatilor (emis de MFP), pentru care impozitul se stabileste pe baza normei de venit.
Consultati aceste acte normative. Succes !

Aceasta postare a fost editata de corpus: 02 November 2009 - 10:57 AM




#4 thanandar

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 02 November 2009 - 06:40 PM

Am citit legile respective si nu m-am lamurit cu nimik in ceea ce priveste situatia mea.
Care sunt cotele pe care le platesc eu la stat?
Cum facturez extern ( ce scriu la TVA ) daca eu nu sunt platitor de tva?



#5 DRAGOS NEGOITESCU

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 999 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 November 2009 - 09:16 AM

Care sunt cotele pe care le platesc eu la stat?
CAS 20.5 + 9.5 (daca nu ai contract de munca)
CASS 5.5
Impozit

Cum facturez extern ( ce scriu la TVA ) daca eu nu sunt platitor de tva?
Neplatitorii de TVA nu au rubrica de TVA pe facturi.
Dragos



#6 thanandar

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 03 November 2009 - 11:38 AM

Unde pot gasi codurile CAEN care se incadreaza la norma fixa de venit in domeniul IT pt Bucuresti sector 6?



#7 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 376 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 November 2009 - 12:59 AM

Vezi postareathanandar, la Nov 3 2009, 11:38 AM, a spus:

Unde pot gasi codurile CAEN care se incadreaza la norma fixa de venit in domeniul IT pt Bucuresti sector 6?
Ai incercat si tu un www.google.com :wink: ... sau o "cautare" pe forumul de fata?

Ar trebui sa intrebi la Directia Finantelor Publice a Mun. Bucuresti.
Nu cred ca e impartit pe sectoare, dar nu se stie niciodata cu astia :pullhair:

Facturile se emit in EURO, iar sub fiecare rand scris in engleza / germana sau ce-o fi, treci (intre paranteze) descrierea in romana si echivalentul sumelor calculate in RON, la cursul BNR din ziua intocmirii facturii.
Pe factura e bine sa treci, intr-o nota, cursul zilei.
In contabilitate vei inregistra totul in RON.

Have fun!

PS. Mi-a placut expresia ta:

Citeaza

Care sunt cotele pe care le platesc eu la stat?

Dan



#8 Retro

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 05 November 2009 - 04:31 PM

Salutare!

Am posibilitatea de a oferi anumite servicii unei firme straine producatoare de materiale de constructii. Mai exact, ii pot gasi clienti in Romania, care sa-i cumpere produsele, iar eu incasez diferenta de pret prin transfer bancar. Intrebarea este ce entitate comerciala ar fi cea mai potrivita? Din cate am inteles de la niste cunoscuti, PFA-ul ar fi solutia ideala. In caz pozitiv, as dori sa fiu lamurit in cateva privinte:

1 - Precizez ca am terminat facultatea de REI - imi pot deschide PFA? Daca da, ce cod CAEN ar trebui sa specific pt. activitatea de mai sus?
2 - un contract de prestari servicii intre PFA si srl-ul strain e ok pt. acest tip de activitate?
3 - nu intentionez sa platesc TVA - in acest caz cifra de afaceri anuala nu trebuie sa depaseasca 35.000 euro? In caz ca depaseste, devin platitor de TVA si nu pot redeveni neplatitor ulterior?
4 - E nevoie sa angajez un contabil autorizat? Daca nu, cum inregistrez in contabilitate operatiunile financiare si cand/unde se depun actele gen bilant etc.?
5 - Cum pot utiliza veniturile din PFA in scop personal - din contul PFA pot scoate bani in orice moment fara a justifica modul in care ii cheltui sau sunt anumite reguli?
6 - Ce taxe trebuie platite la stat: impozit 16%, CAS si pensii - cat la suta, alte taxe?
7 - Ce acte fiscale trebuie depuse - declaratii de venit, unde trebuie depuse si cand?
8 - Pot incheia contract de comodat pe sediu - apartamentul propriu si pe masina proprie (combustibilul il pot deconta)?

Multumesc anticipat pentru raspunsuri.



#9 Craisercraft

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 08 November 2009 - 09:24 PM

Cateva raspunsuri:

- pentru codul CAEN incerca pe www.coduri-caen.com. Iti alegi o activitate principala, si cateva secundare.
- in cazul in care esti neplatitor TVA iar in decursul unui an fiscal depasesti plafonul, devii platitor de TVA FARA a te mai putea intoarce la statutul de neplatitor.
- in cazul in care devii PFA neplatitor de TVA nu este necesar sa angajezi un contabil autorizat (daca esti platitor, nu stiu sigur daca este obligatoriu). Iti poti face contabilitatea singur, cu un program de contabilitate in partida simpla.
- declaratiile de venit se depun la inceputul fiecarui an; cand vei inregistra PFA-ul vei depune o estimare a veniturilor, care se regularizeaza la inceputul urmatorului an. Aceste acte se depun la Administratia Finantelor Publice.
- este obligatoriu sa ai un contract de comodat pentru sediul social (ca sa poti inregistra sediul), si inca unul pentru punct de lucru (daca este adresa diferita), dar in cazul in care prestezi servicii, nu cred ca iti va fi necesar acest punct de lucru. Contractul de comodat il vei legaliza la notar.
- poti deconta combustibil, asigurare, intretinere, electricitate, internet, telefon (aferente sediului social), reparatii auto, rechizite, tipizate, etc.
Acesti bani te vor ajuta la plata impozitului.

Succes!



#10 SOOS

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 1 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:SATU MARE
  • Interests:dezvoltarea firmei

Postat 09 November 2009 - 01:01 AM

Privitor la acest subiect
Sunt in aceeasi situatie , cum se preteaza situatia INREGISTRARII FISCALE
IN BAZA CONTRACTULUI SEMNAT CU FIRMA STRAINA ca "PERSOANA FIZICA INREGISTRATA FISCAL" se pot deduce cheltuielile ?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 31 January 2010 - 11:50 PM

soos



#11 ktn91land

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 10 November 2009 - 09:04 PM

De curand mi-am deschis PFA platitor TVA.
De ce? Ratiunea mea a fost urmatoarea: nu stiu cat voi fi PFA si nu stiu exact cat voi incasa ca PFA. Asa ca am ales sa platesc TVA pt sumele incasate si sa nu ma mai incurc cu presupuneri asa cum trebuie sa faci in cazul PFA neplatitor TVA.
Stiu insa ca nu voi atinge in nici un caz acel plafon de 35.000 euro pt a fi obligat sa fiu "platitor TVA".
Conform unui calcul postat undeva pe acest site diferentele nu sunt majore referitoare la cati bani iti raman efectiv, ba chiar iesi in avantaj fiind "platitor".
Deci cum ar fi mai bine?



#12 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 November 2009 - 09:45 PM

Daca nu ajungeti la plafonul de 35 000 de euro si lucrati predominant cu persoane fizice si rar cu persoane juridice e mai rentabil sa fiti neplatitor de TVA deoarece numai tineti cont de venituri si cumparari ca sa vedeti cum stati cu TVA ul ( cat anume e de plata sau recuperat ).



#13 DRAGOS NEGOITESCU

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 999 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 November 2009 - 09:38 AM

Ca si PFA, eu zic ca cel mai rentabil este sa fi neplatitor, in primul rand pentru ca vei practica preturi mai mici.
Dragos



#14 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 11 November 2009 - 11:48 AM

...daca presupuneti ca anumite aspecte din zona PFA va poate incurca, ramane de vazut cum va fi cu TVA, evidenta,deconturi si timp de asteptare pana cand maria sa STATUL va va returna ceea ce este al dvs
singurul avantaj pe care il poate reprezenta tva_ul in zona PFA este ca anumiti furnizori/clienti doresc sa lucreze cu platitoriii de tva. Insa asa cum spune si Florin_76 castigul sau pierderea vine din ponderea entitatilor cu care lucrati:PF, PFA, SC, platitoare sau nepaltitoare de tva.
tva_ul adaugat la un produs/serviciu, +adaosul com. face ca preul final sa fie mai mare, deci mai putin atractiv pentru entitatile care nu recupereaza tva
Informati-ne mai tarziu daca ati facut o alegere buna sau mai putin buna !



#15 bogec

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 24 Postari:

Postat 14 January 2010 - 06:09 PM

Sa presupunem ca se depaseste limita de 35000 EUR si esti nevoit sa te inregistrezi pentru plata de TVA.
Daca facturile sunt emise pentru o alta tara din comunitate pentru prestari servicii in IT, aceste facturi nu sunt scutite de TVA indiferent daca impozabilul este sau nu platitor de TVA?
Va multumesc!



#16 BlackR6

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 22 June 2012 - 10:28 AM


Buna ziua. Sunt un PFA cu norma FIXA ce presteaza servicii de consultanta informatica.

Vreau sa import un produs din Olanda (de la producator, fara TVA) si sa-l vand in Romania printr-un magazin online.

Pentru colaborare, producatorul imi codul VAT. Avand in vedere datele datele de mai sus am inteles ca trebuie sa

fiu platitor de TVA , sa ma inscriu in ROI si sa folosesc codul CAEN pentru comert electronic.

[Precizez ca nu doresc sa-mi schimb PFA-ul de la norma ]


Am urmatoarele intrebari:

1. Care este calea cea mai usoara pentru a obtine acel VAT number? (infiintare S.R.L. ? sau II)


2. Daca infiintez SRL (fiind unic asociat )o sa trebuiasca sa ma angajez cu norma? (cu 2 ore prefer)

Atunci se poate sa nu mai platesc CAS si CASS pentru PFA?


3. In mare, costurile unui SRL , pe langa cheltuielilte de infiintare, ar fi (plata contabil + 3% pe venit + 16% din profit pe dividente)?

(in regim de microintreprindere ma refer).


4. Costurile de infiintare site + costurile de promovare (internet + afise) pot si deductibile?

Dar daca acestea au fost facute pe persoana fizica, inainte de a avea SRL-ul?


5. Imi puteti recomanda o firma de contabilitate din Bistrita care sa se ocupe cu infiintarea firmei + contabilitate?


Multumesc pentru timpul acordat!







Similar Topics Collapse

3 useri citesc topicul

0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL