Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
monografie fonduri UE - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


monografie fonduri UE

45 replies to this topic

#1 Biaconsult

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 04 March 2008 - 10:03 PM

Am o firma noua care o sa utilizeze fonduri sapard. Ma poate ajuta cineva cu o monografie referitoare la aceste fonduri?Multumesc :tongue:

Aceasta postare a fost editata de Biaconsult: 04 March 2008 - 10:04 PM




#2 riquiqui

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 244 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:editare filme

Postat 07 March 2008 - 09:40 AM

Si eu m-am interesat de f. mult timp despre acest subiect, am gasit pana la urma tot intreband in stanga si in dreapta! Uite cum am facut eu:
- s-au aprobat fonduri sapard pt. constructia unei cladiri cu destinatie turistica (pensiune). Toate cheltuielile cu materiile prime, serviciile de santier, amenajari interioare, instalatii ce intra in constructia cladirii etc. le-am inregistrat in contul 231 imobil. corporale in curs de executie, cu furnizori 404, furnizori de imobilizari. Primirea transei de la sapard: 5121 cu 131 - subv. guv. pt. investitii. Cand s-a receptionat cladirea (adica a fost gata, aproximativ, si s-a intocmit pv de receptie), am trecut suma de pe 231 pe 212 (cu analitic, de ex., pt. ca eu am avut si un gard, un foisor,poate si alte anexe). Punerea in functiune a cladirii se face in luna cand se emite prima factura de vanzare a serviciului turistic (asa mi s-a spus de la controlul ramburs. tva). Ma rog, e logic ca intra in functiune cand ai primul client! Si atunci incepe si amortizarea cladirii. In acelasi timp treb. sa treci fondurile primite de la sapard din 131 pe 7584 - venituri din subventii dar nu oricum! Se trec cota-parte conform amortizarii lunare a cladirii. Adica suma se imparte la nr. de luni de amortizare a cladirii si acea suma se trece lunar in contul 7584 din 131 (asa cum calculezi amortizarea lunara pe care o treci pe cheltuieli - pt. ca valoarea cladirii nu este aceeasi cu suma primita de la sapard!). Spune-mi despre cazul tau, mai exact, daca se poate si voi inerca sa te ajut daca pot! :wink:




#3 danutanitulescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:

Postat 27 March 2008 - 08:55 PM

daca cineva are cunostinte solide despre asta va rog mult dati-mi un sfat



#4 roxana67

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 31 March 2008 - 06:32 PM

Vezi postareadanutanitulescu, la Mar 25 2008, 10:56 PM, a spus:

o soc com platitoare de tva si imp pe profit primeste luna asta niste fonduri nerambursabile.Va rog mult ajutati-ma cu inregistrarile si ceea ce ar trebui sa fac mai departe.Multumesc.

citeste foarte bine contractul . este foarte important.
sa revii cu amanunte dupa ce citesti contractul. este bine de stiut ce ai voie sa achizionezi din acele fonduri nerambursabile, adica ce cheltuieli sunt eligibile si care nu . de regula impozitele si taxele la buget nu sunt considerate cheltuieli eligibile. prin proiect sunt definite foarte bine aceste lucruri. e bine sa stii ca toata activitatea pe care o vei desfasura prin proiect ( si ma refer la achizitii si plati) trebuie evidentiata separat pentru ca vei fi monitorizata timp de 3 sau 5 ani de zile. trebuie sa ai evidenta separata pentru achizitii de obiecte de inventar, de mijloace fixe, de marfuri din fonduri nerambursabile. trebuie sa deschizi un cont distinct in banca in care sa incasezi fondurile nerambursabile. din acel cont nu ai voie sa faci plati decat pentru cheltuielile eligibile din proiect .



#5 roxana67

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 31 March 2008 - 06:50 PM

ca inregistrari contabile :
- cand incasezi banii ai 5121=131
- plata la furnizor 401,404 = 5121
- factura 213,301,303,371,4426=401 sau 404
- cand dai in consum 601=301;603=303;607=371 si concomitent 131 = 7584 cu valoarea de achizitie
- amortizarea 6811=213 si concomitent 131=7584 cu valoarea amortizarii lunare
- pentru servicii diverse 624,626,628,etc,4426=401 concomitent 131=7584 cu valoarea trecuta pe cheltuieli
- comision bancar 627=5121 si concomitent 131=7584
atentie! e posibil sa primesti un procent de 60%( sa spunem) din valoarea totala a proiectului si atunci inseamna ca numai 60% din valoarea tuturor achizitiilor sunt eligibile si ca atare pot fi suportate din fondul nerambursabil incasat. diferenta de 40% +tva pentru toata factura sunt considerate cheltuieli neeligibile si trebuie sa le suporti din fonduri proprii (cash sau din contul tau curent)
cred ca am trecut toate situatiile posibile. daca am scapat ceva mai intrebi. succes

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 23 August 2009 - 01:32 PM




#6 danutanitulescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:

Postat 06 April 2008 - 06:00 PM

nu am venit cu argumente despre contract pt ca inca nu am intrat in posesia lui,o sa revin sigur;multumesc momentan

ce mi se pare f interesant este ca in 2004 s-au primit astfel de fonduri;am intrat pe fisa contului 1311 si nu vad nici-o miscare;la ora actuala am sold creditor la 1311 cu valoarea fondurilor totale,iar ct 7584 nici nu s-a folosit.Adica s-a inregistrat incasarea prin banca si atat.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 23 August 2009 - 01:33 PM




#7 roxana67

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 07 April 2008 - 05:28 PM

si s-a denaturat rezultatul exercitiului.
s-a dinuminuat rezultatul cu cheltuielile aferente proiectului. concomitent cu cheltuiala inregistrata se mai facea o nota 131=7584



#8 Alyna_ct

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 17 April 2008 - 10:02 AM

Va rog, daca e cineva care lucreaza cu SAPARD-ul, poate ma ajuta si pe mine cu o monografie completa.
Acum depun dosarul pentru prima transa la plata. Nu stiu daca trebuia inregistrat si contractul, nu stiu care e monografia corecta. :pullhair:
Multumesc anticipat



#9 eliotys

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:
  • Gender:Female

Postat 17 April 2008 - 01:20 PM

In Normele metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pt institutiile publice si instructiunile de aplicare a acestuia(aprobate prin OMF nr 1917/2005, publ in Monitorul Oficial nr 1186bis) la pag 106 se precizeaza: "Conturile specifice pentru evidentierea fondurilor externe nerambursabile: SAPARD, ISPA si PHARE isi pastreaza continutul si functiunea aprobate prin OMF nr 870/2002, 771/2004 si 925/2005".

Sper sa-ti fie de folos; nu am OMF- urile respective la indemana ca ti le-as fi trimis. daca le are cineva n-ar fi rau sa le puna aici pt ca am vazut ca s-au mai pus intrebari pe tema asta si in alte topice.

Da, se inregistreaza si contractul cam in genul asta:

458 (Sume de primit de la Agentii/Autoritati de implementare) = 774 (finantarea din fd ext nerambursabile) | cu sumele de primit de la Agentii/Autorit de implementare conf contractului.

515 (Disponibil din fd ext nerambursabile ) va fi banca defalcat pe analitice (lei si valuta)

515 = 458 | cu sumele incasate in contul de disponibil reprezentand fd ext nerambursabile.
Lunar trebuie sa inregistrezi diferentele de curs pt disponibilitatile in valuta, la fel si dobanzile.


Sunteti institutie publica?

Fisiere atasate





#10 Alyna_ct

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 20 April 2008 - 08:25 AM

Multumesc Eliotys

Societatea e un SRL

Sper sa ma descurc :pullhair:



#11 alinavoica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 89 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Ploiesti

Postat 20 April 2008 - 09:55 AM

OMF 1917

OMF 870/2002



#12 eliotys

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:
  • Gender:Female

Postat 20 April 2008 - 04:09 PM

Vezi postareaAlyna_ct, la Apr 20 2008, 10:25 AM, a spus:

Societatea e un SRL

Pentru societati comerciale nu prea stiu cum e, actele normative enumerate de mine sunt pt institutii publice (dupa cum ai vazut). Ti-as sugera sa ii intrebi pe cei de la autoritatea de implementare (ADR, BCRT sau cum s-or mai numi) chiar daca nu stiu ei prea multe de multe ori si de asemenea la instruirile organizate de ei poti sa intrebi ce neclaritati ai (cel putin acolo vor fi prezenti si ceilalti beneficiari de fonduri ext neramb si vei avea sansa sa te consulti cu ei pt ca au aceleasi probleme ca si tine)
Succes!



#13 xpconsult

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 9 Postari:
  • Location:Cluj

Postat 05 May 2008 - 11:29 AM

BUNA ZIUA,


AS DORI DACA SE POATE O MONOGRAFIE CONTABILA PENTRU FONDURI PHARE OBTINUTE DE O SOCIETATE COMERCIALA.
MULTUMESC.



#14 ariana-ioana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:
  • Location:baia mare
  • Interests:informatii

Postat 16 June 2008 - 12:05 PM

Am si eu un proiect in derulare, finantat din fonduri phare pentru un ONG neplatitor de tva. E primul meu proiect si inca sunt in dubii cu inregistrarile contabile. Suma preimita ca finantare e in procent de 90%. Contributia proprie e 10 %. Cum se inregistreaza contributia proprie? Asa am inregistrat eu:
131=445 - suma de primit
5121=131 - suma de primit
445 = 7--- suma trecuta pe cheltuieli.
Tva-ul il evidentiez separat fiind chelt neeligibila cu posibilitatea de al recupera la sfarsitul proiectului.
Contributia proprie nu stiu cum se evidentiaza, se trece la venituri si ea o data cu cheltuielile efectuate?
Cine are experienta in ale proiectelor poate sa ma sa lamureasca si pe mine?
Merci.

inregistrarile sint valabile pentru suma primita din fonduri phare

scuzati rectific inregistrarile:
445=131 suma de primit
5121=445 - suma primita
131=7__ -suma aferenta cheltuielilor trecuta la venituri

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 08 May 2011 - 09:23 PM




#15 tma

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:
  • Location:Ploiesti

Postat 24 July 2008 - 11:03 AM

Ajutor!!!! :frusty: :thumbup:

Am si eu o problema legata de fondurile UE si anume :

1. cum se inregistreaza in contabilitate?
(Pentru inregistrare in contabilitate sunt corecte urmatoarele:
In momentul inceperii proiectului 445=131
Pe masura intrarii banilor 5121/5124=445
pe masura cumpararii 214=401
amortizarea 681=281 si 131=7584.
Deci : veniturile din fond se trec in 7584 pe masura amortizarii, dar atentie: daca de ex calculatorul cumparat a fost 10.000.000 tu amortizezi de ex pe 3 ani 681=281 277.778lei si phare subventioneaza din 10 mil 60%, atunci la 131=7584 treci 60% din 277.778 lei. )??????????? :frusty: :thumbup:

2. Aceste fonduri UE influenteza CA a societatii sau care ar fi schimbarile majore in societate?

Multumesc anticipat.



#16 ana crina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 24 July 2008 - 05:23 PM

Am si eu in derulare un proiect Phare (sunt societate com) si as vrea sa va intreb daca trebuie sa inregistrez suma de primit in luna in care am semnat contractul sau in luna in care imi intra in cont? In acest caz am diferente de curs infoeuro destul de mari, peste 3000 lei (ele privesc firma si sunt deductibile la calculul impozitului pe profit?). Proiectul meu este pe axa "Masuri de coeziune sociala..." si nu stiu exact in ce cont inregistrez subventia:
445 = 131
5124 = 445 sau
445 = 472
5125=445
Mentionez ca pe langa chelt cu salarii, utilitati, consumabile, achizitionez si mijl. fixe.
Va multumesc!



#17 ana crina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 28 July 2008 - 10:01 AM

Nu ma poate ajuta nimeni?



#18 danutanitulescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:

Postat 14 September 2008 - 01:58 PM

revin cu intrebari
am sunat contabilul care sa ocupat de inregistrarea fondurilor trecute si mi-a spus ca nu a stiut ca trebuia sa treaca suma primita pe venit.Ce fac acum?incep sa inregistrez lunar concomitent cu amortizarea?Problema este ca nu stiu exact cat ar trebui inregistrat conform chelt. eligibile.Am in ct 1311- 179713 RON plus ca imediat voi primi alti bani la care va trebui sa fac inreg aferenta cu venitul.O sa platesc la impozit!!!!!!!!Oare cum de nu au observat cei care au venit in control pana acum,as putea primi amenda daca vor vedea?
multumesc mult



#19 danutanitulescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:

Postat 15 September 2008 - 07:16 PM

am rezolvat pana la urma,desi nu e corect tinand cont de influenta asupra impozitului.Am calculat cat trebuia trecut pe venit din 2004 pana acum si am inregistrat,urmand ca de acum inainte sa inregistrez corect lunar.



#20 MI_

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 22 Postari:

Postat 18 September 2008 - 02:12 PM

ATENTIE! Orice corectii privind veniturile si cheltuielile din anii anteriori, pe care trebuie sa le inregistrezi anul acesta trebuie sa le faci prin cont 117. Nu uita de declaratiile rectificative !
Reglementarile contabile conforme cu directivele europene definescatat notiunea de subventii, cat si incadrarea acestora in subventii aferente activelor si in subventiile aferente veniturilor.
In general, subventiile sunt acele sume primite de la guvern, agentii guvernamentale si alte institutii similare nationale si internationale, pentru:
- construirea sau achizitionarea de active imobilizate (in cazul subventiilor aferente activelor);
- compensarea anumitor cheltuieli sau acoperirea unor pierderi aparute in urma unor calamitati, sau pentru a acoperi anumite cheltuieli viitoare etc (este cazul subventiilor aferente veniturilor).

In conformitate cu principiul independentei exercitiului, subventiile se recunosc, pe o baza sistematica, drept venituri ale perioadelor corespunzatoare cheltuielilor aferente pe care aceste subventii urmeaza sa le compenseze.

In contabilitatea entitatilor beneficiare, subventiile se inregistreaza cu ajutorul contului 445 Subventii, astfel:
- lei -


Subventii aferente activelor
Subventii aferente veniturilor

Recunoasterea dreptului de incasare a subventiilor

445 = %
Subventii

131

Subventii guvernamentale pentru investitii

132

Imprumuturi nerambursabile cu caracter de subventii pentru investitii

138

Alte sume primite cu caracter de subventii pentru investitii

445 = %
Subventii 741

Venituri din subventii

de exploatare

(in cazul subventiilor pentru venituri aferente perioadei curente)

472

Venituri inregistrate in avans

(in cazul subventiiloor pentru venituri aferente perioadelor viitoare)

771
Venituri din subventii pentru
evenimente extraordinare si
altele similare
(in cazul subventiilor ce urmeaza a fi primite drept compensatii pentru pierderi produse ca urmare a unor evenimente extraordinare)
Incasarea subventiilor

512 = 445

Conturi Subventii curente
la banci

512 = 445

Conturi curente Subventii
la banci


Pt.danutanitulescu

Scuza-ma, am vrut sa inserez un tabel, dar nu stiu de ce a iesit in halul acesta. Am incercat de mai multe ori, dar cred ca nu ma descurc.Daca mai ai nevoie de monografie pt.subventii, contacteaza-ma!

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 23 August 2009 - 01:38 PM







Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL