Aceasta postare a fost editata de Biaconsult: 04 March 2008 - 10:04 PM
monografie fonduri UE
#1
Postat 04 March 2008 - 10:03 PM
#2
Postat 07 March 2008 - 09:40 AM
- s-au aprobat fonduri sapard pt. constructia unei cladiri cu destinatie turistica (pensiune). Toate cheltuielile cu materiile prime, serviciile de santier, amenajari interioare, instalatii ce intra in constructia cladirii etc. le-am inregistrat in contul 231 imobil. corporale in curs de executie, cu furnizori 404, furnizori de imobilizari. Primirea transei de la sapard: 5121 cu 131 - subv. guv. pt. investitii. Cand s-a receptionat cladirea (adica a fost gata, aproximativ, si s-a intocmit pv de receptie), am trecut suma de pe 231 pe 212 (cu analitic, de ex., pt. ca eu am avut si un gard, un foisor,poate si alte anexe). Punerea in functiune a cladirii se face in luna cand se emite prima factura de vanzare a serviciului turistic (asa mi s-a spus de la controlul ramburs. tva). Ma rog, e logic ca intra in functiune cand ai primul client! Si atunci incepe si amortizarea cladirii. In acelasi timp treb. sa treci fondurile primite de la sapard din 131 pe 7584 - venituri din subventii dar nu oricum! Se trec cota-parte conform amortizarii lunare a cladirii. Adica suma se imparte la nr. de luni de amortizare a cladirii si acea suma se trece lunar in contul 7584 din 131 (asa cum calculezi amortizarea lunara pe care o treci pe cheltuieli - pt. ca valoarea cladirii nu este aceeasi cu suma primita de la sapard!). Spune-mi despre cazul tau, mai exact, daca se poate si voi inerca sa te ajut daca pot! :wink:
#3
Postat 27 March 2008 - 08:55 PM
#4
Postat 31 March 2008 - 06:32 PM
danutanitulescu, la Mar 25 2008, 10:56 PM, a spus:
citeste foarte bine contractul . este foarte important.
sa revii cu amanunte dupa ce citesti contractul. este bine de stiut ce ai voie sa achizionezi din acele fonduri nerambursabile, adica ce cheltuieli sunt eligibile si care nu . de regula impozitele si taxele la buget nu sunt considerate cheltuieli eligibile. prin proiect sunt definite foarte bine aceste lucruri. e bine sa stii ca toata activitatea pe care o vei desfasura prin proiect ( si ma refer la achizitii si plati) trebuie evidentiata separat pentru ca vei fi monitorizata timp de 3 sau 5 ani de zile. trebuie sa ai evidenta separata pentru achizitii de obiecte de inventar, de mijloace fixe, de marfuri din fonduri nerambursabile. trebuie sa deschizi un cont distinct in banca in care sa incasezi fondurile nerambursabile. din acel cont nu ai voie sa faci plati decat pentru cheltuielile eligibile din proiect .
#5
Postat 31 March 2008 - 06:50 PM
- cand incasezi banii ai 5121=131
- plata la furnizor 401,404 = 5121
- factura 213,301,303,371,4426=401 sau 404
- cand dai in consum 601=301;603=303;607=371 si concomitent 131 = 7584 cu valoarea de achizitie
- amortizarea 6811=213 si concomitent 131=7584 cu valoarea amortizarii lunare
- pentru servicii diverse 624,626,628,etc,4426=401 concomitent 131=7584 cu valoarea trecuta pe cheltuieli
- comision bancar 627=5121 si concomitent 131=7584
atentie! e posibil sa primesti un procent de 60%( sa spunem) din valoarea totala a proiectului si atunci inseamna ca numai 60% din valoarea tuturor achizitiilor sunt eligibile si ca atare pot fi suportate din fondul nerambursabil incasat. diferenta de 40% +tva pentru toata factura sunt considerate cheltuieli neeligibile si trebuie sa le suporti din fonduri proprii (cash sau din contul tau curent)
cred ca am trecut toate situatiile posibile. daca am scapat ceva mai intrebi. succes
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 23 August 2009 - 01:32 PM
#6
Postat 06 April 2008 - 06:00 PM
ce mi se pare f interesant este ca in 2004 s-au primit astfel de fonduri;am intrat pe fisa contului 1311 si nu vad nici-o miscare;la ora actuala am sold creditor la 1311 cu valoarea fondurilor totale,iar ct 7584 nici nu s-a folosit.Adica s-a inregistrat incasarea prin banca si atat.
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 23 August 2009 - 01:33 PM
#7
Postat 07 April 2008 - 05:28 PM
s-a dinuminuat rezultatul cu cheltuielile aferente proiectului. concomitent cu cheltuiala inregistrata se mai facea o nota 131=7584
#8
Postat 17 April 2008 - 10:02 AM
Acum depun dosarul pentru prima transa la plata. Nu stiu daca trebuia inregistrat si contractul, nu stiu care e monografia corecta.
Multumesc anticipat
#9
Postat 17 April 2008 - 01:20 PM
Sper sa-ti fie de folos; nu am OMF- urile respective la indemana ca ti le-as fi trimis. daca le are cineva n-ar fi rau sa le puna aici pt ca am vazut ca s-au mai pus intrebari pe tema asta si in alte topice.
Da, se inregistreaza si contractul cam in genul asta:
458 (Sume de primit de la Agentii/Autoritati de implementare) = 774 (finantarea din fd ext nerambursabile) | cu sumele de primit de la Agentii/Autorit de implementare conf contractului.
515 (Disponibil din fd ext nerambursabile ) va fi banca defalcat pe analitice (lei si valuta)
515 = 458 | cu sumele incasate in contul de disponibil reprezentand fd ext nerambursabile.
Lunar trebuie sa inregistrezi diferentele de curs pt disponibilitatile in valuta, la fel si dobanzile.
Sunteti institutie publica?
Fisiere atasate
#10
Postat 20 April 2008 - 08:25 AM
Societatea e un SRL
Sper sa ma descurc
#11
Postat 20 April 2008 - 09:55 AM
OMF 870/2002
#12
Postat 20 April 2008 - 04:09 PM
Alyna_ct, la Apr 20 2008, 10:25 AM, a spus:
Pentru societati comerciale nu prea stiu cum e, actele normative enumerate de mine sunt pt institutii publice (dupa cum ai vazut). Ti-as sugera sa ii intrebi pe cei de la autoritatea de implementare (ADR, BCRT sau cum s-or mai numi) chiar daca nu stiu ei prea multe de multe ori si de asemenea la instruirile organizate de ei poti sa intrebi ce neclaritati ai (cel putin acolo vor fi prezenti si ceilalti beneficiari de fonduri ext neramb si vei avea sansa sa te consulti cu ei pt ca au aceleasi probleme ca si tine)
Succes!
#13
Postat 05 May 2008 - 11:29 AM
AS DORI DACA SE POATE O MONOGRAFIE CONTABILA PENTRU FONDURI PHARE OBTINUTE DE O SOCIETATE COMERCIALA.
MULTUMESC.
#14
Postat 16 June 2008 - 12:05 PM
131=445 - suma de primit
5121=131 - suma de primit
445 = 7--- suma trecuta pe cheltuieli.
Tva-ul il evidentiez separat fiind chelt neeligibila cu posibilitatea de al recupera la sfarsitul proiectului.
Contributia proprie nu stiu cum se evidentiaza, se trece la venituri si ea o data cu cheltuielile efectuate?
Cine are experienta in ale proiectelor poate sa ma sa lamureasca si pe mine?
Merci.
inregistrarile sint valabile pentru suma primita din fonduri phare
scuzati rectific inregistrarile:
445=131 suma de primit
5121=445 - suma primita
131=7__ -suma aferenta cheltuielilor trecuta la venituri
Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 08 May 2011 - 09:23 PM
#15
Postat 24 July 2008 - 11:03 AM
Am si eu o problema legata de fondurile UE si anume :
1. cum se inregistreaza in contabilitate?
(Pentru inregistrare in contabilitate sunt corecte urmatoarele:
In momentul inceperii proiectului 445=131
Pe masura intrarii banilor 5121/5124=445
pe masura cumpararii 214=401
amortizarea 681=281 si 131=7584.
Deci : veniturile din fond se trec in 7584 pe masura amortizarii, dar atentie: daca de ex calculatorul cumparat a fost 10.000.000 tu amortizezi de ex pe 3 ani 681=281 277.778lei si phare subventioneaza din 10 mil 60%, atunci la 131=7584 treci 60% din 277.778 lei. )???????????
2. Aceste fonduri UE influenteza CA a societatii sau care ar fi schimbarile majore in societate?
Multumesc anticipat.
#16
Postat 24 July 2008 - 05:23 PM
445 = 131
5124 = 445 sau
445 = 472
5125=445
Mentionez ca pe langa chelt cu salarii, utilitati, consumabile, achizitionez si mijl. fixe.
Va multumesc!
#17
Postat 28 July 2008 - 10:01 AM
#18
Postat 14 September 2008 - 01:58 PM
am sunat contabilul care sa ocupat de inregistrarea fondurilor trecute si mi-a spus ca nu a stiut ca trebuia sa treaca suma primita pe venit.Ce fac acum?incep sa inregistrez lunar concomitent cu amortizarea?Problema este ca nu stiu exact cat ar trebui inregistrat conform chelt. eligibile.Am in ct 1311- 179713 RON plus ca imediat voi primi alti bani la care va trebui sa fac inreg aferenta cu venitul.O sa platesc la impozit!!!!!!!!Oare cum de nu au observat cei care au venit in control pana acum,as putea primi amenda daca vor vedea?
multumesc mult
#19
Postat 15 September 2008 - 07:16 PM
#20
Postat 18 September 2008 - 02:12 PM
Reglementarile contabile conforme cu directivele europene definescatat notiunea de subventii, cat si incadrarea acestora in subventii aferente activelor si in subventiile aferente veniturilor.
In general, subventiile sunt acele sume primite de la guvern, agentii guvernamentale si alte institutii similare nationale si internationale, pentru:
- construirea sau achizitionarea de active imobilizate (in cazul subventiilor aferente activelor);
- compensarea anumitor cheltuieli sau acoperirea unor pierderi aparute in urma unor calamitati, sau pentru a acoperi anumite cheltuieli viitoare etc (este cazul subventiilor aferente veniturilor).
In conformitate cu principiul independentei exercitiului, subventiile se recunosc, pe o baza sistematica, drept venituri ale perioadelor corespunzatoare cheltuielilor aferente pe care aceste subventii urmeaza sa le compenseze.
In contabilitatea entitatilor beneficiare, subventiile se inregistreaza cu ajutorul contului 445 Subventii, astfel:
- lei -
Subventii aferente activelor
Subventii aferente veniturilor
Subventii
131
Subventii guvernamentale pentru investitii
132
Imprumuturi nerambursabile cu caracter de subventii pentru investitii
138
Alte sume primite cu caracter de subventii pentru investitii
445 = %Subventii 741
Venituri din subventii
de exploatare
(in cazul subventiilor pentru venituri aferente perioadei curente)472
Venituri inregistrate in avans
(in cazul subventiiloor pentru venituri aferente perioadelor viitoare)
771Venituri din subventii pentru
evenimente extraordinare si
altele similare
(in cazul subventiilor ce urmeaza a fi primite drept compensatii pentru pierderi produse ca urmare a unor evenimente extraordinare)
Incasarea subventiilor
512 = 445
Conturi Subventii curentela banci
512 = 445
Conturi curente Subventiila banci
Pt.danutanitulescu
Scuza-ma, am vrut sa inserez un tabel, dar nu stiu de ce a iesit in halul acesta. Am incercat de mai multe ori, dar cred ca nu ma descurc.Daca mai ai nevoie de monografie pt.subventii, contacteaza-ma!
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 23 August 2009 - 01:38 PM
Similar Topics
6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi