Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Obligativitate copie CI - dosar personal - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Obligativitate copie CI - dosar personal

copie ci
3 replies to this topic

#1 BLCP

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 30 October 2019 - 09:58 PM

Buna ziua/seara.

Avand in vedere aplicarea GDPR, legata de justificarea datelor colectate, as dorii sa stiu daca exista undeva trecut in clar la ce se refera "acte necesare angajarii" ,in cadrul dosarului de personal, cf. - HOTĂRÂRE Nr. 905/2017 - Art. 7, alin (2)..

Se poate utiliza un formular cu datele necesare din CI/BI pentru a inlocuii copia respectiva?.

Va multumesc anticipat pentru suport.



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 31 October 2019 - 10:53 AM

Angajatorul prelucreaza datele personale ale angajatilor cu respectarea principiilor prevazute la art. 5 din Regulament. http://www.privacy-r...ion.eu/ro/5.htm
Este evident ca angajatorul detine si prelucreaza datele personale ale angajatilor obtinute in procesul de recrutare, angajare, executare si incetare a contractului de munca, precum si in procesul de monitorizare a activitatii angajatilor.

Pt ca angajatorul sa isi poate indeplini obligatiile prevazute de lege, rezulta ca dosarul de personal trebuie sa cuprinda urmatoarele documente (inclusiv actele necesare angajarii) :
- Copii dupa actele de identitate si de stare civila ale angajatului: buletin/carte de identitate, certificat de nastere, certificat de casatorie, hotarare de divort;
- Certificatele de nastere ale copiilor aflati in intretinere;
- Copii dupa actele de studii/calificari/formare profesionala;
- Copie dupa permisul de conducere – daca este cazul;
- CV-ul semnat si datat de catre angajat, eventuale scrisori de referinta;
- Copii ale adeverintelor de la locurile de munca anterioare, in special adeverinta cu stagiul de cotizare pe ultimele 12 luni, declaratia pe propria raspundere data de salariat privind locul functiei de baza si numele Casei de sanatate unde este inscris, declaratia pe propria raspundere data de salariat privind persoanele aflate in intretinerea sa pentru acordarea deducerii, precum si documentele justificative ale persoanelor luate in intretinere;
- Cererea de angajare;
- Informarea prealabila la angajare (aici vor intra si precizarile privind procesarea datelor cu caracter personal);
- Fisa de aptitudini cu mentiunea „apt de angajare“, emisa de medicul de medicina a muncii;
- Fisa de instruire la angajare privind sanatatea si securitatea in munca;
- Certificatul de cazier judiciar – daca este cazul;
- Avizul de angajare – daca angajatul este cetatean strain (extra-european);
- Contractul individual de munca si fisa postului;
- Actele aditionale referitoare la modificarea contractului individual de munca
- Deciziile angajatorului referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca
- Dovada comunicarii salariatului a unui exemplar al regulamentului intern/contractul colectiv de munca
- Documentele privind evaluarea performantelor profesionale;
- Acte aditionale referitoare la formarea profesionala;
- Plangeri ale salariatului si documentele prin care plangerile au fost rezolvate de angajator;
- Situatia concediilor de odihna si a altor concedii;
- Procese verbale de primire a bunurilor companiei (telefon mobil, laptop, automobil).
- Orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in Revisal.

Pentru gestionarea si actualizarea cat mai eficienta a dosarului de personal, se poate intocmi o structura unitara, care sa fie respectata pentru fiecare dosar in parte. Cf art. 88 din Regulament, modalitatile de prelucrare a datelor personale in contextul ocuparii unui loc de munca este de
competenta legislatiei nationale a fiecarui stat deoarece ele au relevanta pentru drepturile salariale si de asigurari sociale ale persoanelor incadrate in munca.(ex. Codul muncii, HG 905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor, legislatia privind asigurarile sociale, privind sanatatea si securitatea lucratorilor etc.).

Desigur ca datele din CI pot fi transcrise si intr-un document ca cel mentionat de tine, sub semnatura de conformitate a persoanei care il intocmeste si care trebuie sa fie autorizata de catre angajator privind accesul la datele personale ale angajatilor, insa eu nu vad rostul acestei "protectii" cata vreme in respectivul document va trebui sa treci toate datele din CI, deci tot acolo ajungi fiindca datele (continutul) sunt 99% aceleasi (numai data expirarii CI nu cred ca-ti foloseste).

:smile:




#3 BLCP

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 01 November 2019 - 07:56 AM

Multumesc pentru lamuriri.

Ideea de a aplica un formular ce contine 90% din date era de a evita posibilele cazuri in care se poate utiliza o copie a unui buletin pentru contractarea/utilizarea anumitor servicii.

De exemplu schimbul valutar, unde pentru anumite sume trebuie sa apara si copia CI alaturi de bonul cu suma tranzactionata, conform reglementarilor legate de spalarea banilor. (sau contractarea de credite de tipul "cu buletinul").

Ma gandeam ca acest lucru poate fi utilizat ca bune practici pentru protejarea datelor, ca masura suplimentara.

In legislatie gasind referire discutabila la aceste acte,si doar pareri pe forumuri fara indicatii legale, am presupus ca se pot utiliza formulare standardizate, pentru aceste informatii.

Va multumesc


Cu stima,
Bejan Laurentiu

Aceasta postare a fost editata de BLCP: 01 November 2019 - 07:57 AM




#4 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 01 November 2019 - 12:31 PM

Cu drag si alta data ! :smile:






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL