Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
mihai2014 - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


mihai2014

Inregistrat la: 30 Oct 2014
Offline Ultimul click: Nov 27 2014 01:22 PM
-----

Topicele mele

Chitanta neinregistrata, arhiva incompleta

30 October 2014 - 08:40 AM

Buna ziua.

Sunt administrator la o asociatie de proprietari. Cu ocaziei primei ad. gen. ordinare la care am participat in calitate de administrator, am afisat situatia fondurilor asociatiei, defalcata pentru fiecare apartament. Unul dintre proprietari a contestat soldul afisat la apartamentul sau si mi-a prezentat chitantele, care contin semnaturi si stampile veritabile, dupa parerea mea. Dupa aceste chitante, soldul ar fi trebuit sa fie altul. Problema nr.1 este ca una dintre chitante (din 2008) nu are urme in arhiva existenta (arhiva pentru perioada in care s-au emis acele chitante se gaseste la asociatia "mama" din care s-a desprins asociatia unde activez eu). Problema nr.2 este ca arhiva existenta nu este completa, nu mai exista dosarele contabile, tot ce se mai gaseste sunt registre cu fondurile de rulment, reparatii...
Detalii: Asociatia "mama" a avut un administrator, persoana fizica, pana in 2008 (care a emis si chitanta fara urme, probabil neinregistrata). In 2008 aceasta asociatie a fost preluata de o firma (care se ocupa si in prezent de aceasta), in urma decesului subit al administratorului. Majoritatea actelor nu au fost de gasit (asa afirma firma) deoarece le tinea administratorul, reconstituirea situatiei de activ pasiv facandu-se pe baza soldurilor de la furnizori, ultimei liste afisate si a ce s-a mai gasit pe la casierie (registru fond rulment). Acum 3 ani din asociatia "mama" s-a desprins asociatia de care ma ocup (de 1 an), la separare preluand soldurile asa cum au fost date de firma de administrare. Acum chiar si asociatia "mama" se va descompune in alte asociatii (se asteapta sosirea hotararii).

Intrebari:
1.Din punct de vedere contabil, o chitanta fara urme in arhive, poate fi luata in considerare doar pe baza faptului ca pare originala?
2. Cand a devenit obligatoriu la AP registrul jurnal? Cand a devenit obligatorie pastrarea registrelor contabile, in cazul AP, pentru 10 ani? Include aici si registrul de casa (pentru chitante termenul e de 5 ani)?
3. Cine se face raspunzator pentru arhiva incompleta? Este posibil sa mai apara si alte chitante neinregistrate.

Orice sfat este binevenit.
Multumesc anticipat.

Cometa SQL